Skräckupplevelse

Hej på er..
Tänkte ta och uppdatera lite här på bloggen nu. Egentligen är det inte så mkt nytt som har hänt..

Får väl berätta vad som hände min stackars kise Engman i söndags...
Mina katter är ju innekatter eftersom jag har haft en katt innan som blivit påkörd på 70 vägen utanför.
Men jag tycker synd om dem att dem ska va inne hela tiden, så jag brukar vara ute med dem i koppel i trädgården.
Och Denne va oxå ute och klippte gräset i lugnan ro... Sen hade han insamlaren i.. och gick och tömde den...
Och sen när han körde igång gräsklipparen igen. Så blev Engman livrädd och slet sig från mig... Och Dennis sprang efter honom så han inte skulle springa ut på vägen... sprang bakom huset sen in under altanen vi har.
Och vi kallade/lockade på honom, och gick upp och stampade på golvet, så han skulle springa ut. Men han var så panikslagen så han trasslade in sig med kopplet där under!!! Han andades helt panikslaget :(  Så det hela slutade med att Denne fick ta en kofot och bända upp en bräda på altangolvet och att sedan kunna trassla upp lille Engman.
Smutsig var han.. full med grus, darrade och andades jättekonstigt och va helt i chock!! :( Och jag va ledsen...
Det tog mer än en halvtimme tills han började andas normalt igen. Då fick han lite mjölklinser med kattmynta. Favritgodiset... och så duschade jag av honom från allt grus.
Stackars mise! Nu har Dennis och jag kommit överrens om att bygga den där kattrastgården jag har velat sen lång tid tillbaka. Jag vill ju ändå kunna ha dem ute. Så idag kommer väl svärfar med massa bräder och stockar med traktorn!
Och jag ska göra massa roliga saker som dem kan klättra på m.m.


Nu mår han iaf bra igen! Sitter som vanligt i fönstret och tittar ut... :) Lille misen...

Annars har det inte hänt nåt speciellt.. jobbade söndagsnatten, och möte igår måndag. Idag ska jag kolla på skor och storhandla mat. Imorgon ska jag träffa min bästis Pauline. Torsdag kolla på majbrasa. Fredag o lördag jobb.

Jag har två vänner som är mina bästisar Jenny och Pauline! Tack för att ni finns. Med er kan jag prata med om allt.. eller inget :P Sen har jag många fler vänner.. några lite närmre och några som jag inte pratar med så mkt, men som ändå är mina vänner! =)

Vad har hänt hos er sen sist??

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

stackars lille kise. Skönt att det gick bra i alla fall. Låter som en bra ide med en kattrastgård! Blir lite nyfiken på vad du ska bygga för roliga saker till kisarna,tar gärna emot lite tips. Mina kisar skulle säkert gilla något nytt o roligt,men jag är ju inte så händig....

2009-04-28 @ 16:40:28
Postat av: Pauline

Usch stackars Engman :( Skönt att ni fick ut han igen iaf..

Tack själv för att du finns hjärtat! Puss

2009-04-30 @ 20:40:28

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback