Ny sten och god mat

Hejsan på er!
Hoppas ni har haft en bra dag i fina vädret :)
Själv har jag haft en lugn skön dag. Har gjort lite allt möjligt i lagom takt =) Ingen stress eller nåt, skönt!

Så ja vad har jag hittat på då?
Började dagen med frukost så klart. När Dennis är hemma äter vi i stort sätt alltid frukost, annars kan jag va rätt dålig på det.. Efteråt började jag dammsuga, tömma kattlådan, plocka undan lite överrallt.. och körde igång en maskin tvätt.
Dennis målade lite på huset.. Djuren va ute i fina vädret..
Sen målade jag lite och pysslade med en sten till farstukvisten..

Ville göra en egen personlig.. men annars finns det ju att köpa..

Klistrade på små lila glasbitar typ... format efter blommorna... syns lite dåligt på bilden att dem e lila..

Pallen som jag köpt till farstukvisten.. tänkte ha en blomma eller en ljuslykta på den me..  Får se vad det blir :)
Stenen är kanske lite förstor hehe...
 

Och här är då den mysbelysningen jag köpte till sovrummet i fredags.. Mycket mysigare i vekligheten :)

Ikväll åt vi mycket god mat..
Det blev kyckling i god marinad som vi grillade. Till det hade vi hemmagjorda potatishalvor i ung, grillad majskolv som vi penslade med en marinad som jag gjorde av paprikakrydda, en halv pressad vitlök, grillkrydda, olivolja, och lite chilisås.. och lite salt & peppar.. det var smaskens... och så en bit vattenmelon till det och bearnaisesås me så klart =)

 


Visst ser det smaskens ut?!? :) Det är så jag blir hungrig igen hihi...

Nä nu ska jag spela lite spel m.m. på facebook =)

Pussen

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så fin stenen blev! Å jätte snygg pall me =)=)

mmm maten såg jättegod ut =)=)=)

Pussa

2009-08-02 @ 22:42:18
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Boel

Jättefin sten du har målat,extra snyggt m lila o glitter! Mkt snyggare o roligare än dom färdigköpta.

2009-08-03 @ 11:20:58
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken kul idé, nu blev jag isnpirerad att göra en egen sten - tack för det! ;-)

2009-08-03 @ 12:35:48
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback