pysslar om

Hej!

Idag mår jag lite bättre. Fick sova till halv 9 typ för Acira. Nu är klockan 11 och jag går och småpysslar lite i hemmet. Är inte super sugen på att städa.. men det är jag ju typ aldrig :P

Igår var jag på mötet. Det var bra. Träffade Per (nya chefen).. och så fick vi tårta och Bodil fick en present av oss på jobbet. Ett jättefint halsband och en blomma. Kommer sakna henne..
Jobbarkompisarna verkade bli glada för rabarberna som jag hade med mig. Hoppas att dem räckte.

Vad händer annars idag då? Jag ska köra ut till Torsås och lämna filmer som Dennis bror Philip hade hyrt igår. Vi fick låna dem efter dem hade sett klart på dem. Ska ringa vårdcentralen, ska dit och ta lite blodprover. Städa... mm.

Dennis ska efter sitt jobb ut och äta med min bror. Min bror Magnus är alkholist och har varit det i mer än halva sitt liv. 21 år ungefär... Det har gått lite i vågor, för nåt år sedan var han tillsammans med en jättego tjej Linn.. dem var tillsammans i 8 år och då var han mycket skärpt.. trots att han fick återfall ibland. Den tjejen han är tillsammans med nu har också alkoholproblem och dem är inte bra för varandra. Men det är ju inget som dem själva märker. Man hoppas ju och önskar hela tiden att han ska hålla sig nykter. Man försöker stötta honom så mycket som möjligt. Men det är inte så lätt när han inte har någon som helst motivation. Många skäms att berätta att man har alkholism inom familjen. Men ni ska bara veta hur vanligt det är. Så varför ska man dölja det?? Jag hoppas ialla fall att brorsan kommer till sluten vård snart... och inte får permission så som han fått innan.. inte förtidigt vill säga.

Japp så ligger det till på den fronten...

Nu ska jag fortsätta göra lite nytta :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman!!

Tycker att de e bra att du skriver om Magnus och hans Alkoholism.. Det är ju er verkligehet liksom...

Ja idag borde jag me städa... men vet inte om jag orkar... hehe som vanligt...

Ha en bra dag!!

Puss

2009-06-09 @ 12:15:30
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Boel

Städa,usch det orkar jag bara inte tänka på. har jobbat en natt o har 3 kvar,så städningen får vänta även om det behövs... Starkt gjort av dig att vara så öppen o berätta om din bror,tänk om fler gjorde det

2009-06-09 @ 17:31:49
Postat av: Milla

Starkt av dej att våga berätta så öppet om din bror. Hoppas verkligen att han får den hjälp han behöver. Många kramar!

2009-06-09 @ 19:56:32
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback