Min rottweiler Wilma..


Här är en bild från i fjol då jag hade min cabbe (den är såld nu)... Wilma älskade att åka nercabbat. Saknar min cabbe och kommer sakna den jättemycket alla varma dagar i sommar!

Himla kraftig blåst ute idag... men solen har ju tittat fram iaf. Så Wilma och jag tog oss en härlig promenad i skogen. Det kändes som hela skogen skulle blåsa bort dock... men solen värmde så härligt.
Nu ska jag nog gå ut en sväng med min katt Turbo i trädgården. Va ute och gick en runda med honom och hunden igår =) Myys!

Btw.. nu börjar jag bli lite hungrig.. va ju nästan 2 timmar sedan jag åt frukost.
Till middag idag blir det rester från igår.. men det blev så mkt över och det va såå gott =)
Vi gjorde biffar och klyftpotatis och till det gjorde vi en paprikasås som va såå god!

Här är receptet på såsen:

Strimla en halv röd paprika och finhacka en liten lök.
Fräs detta i en kastrull med lite smör.
Ta bort från plattan och häll i 3 msk mjöl, häll sedan i 5 dl mjölk.
Krydda med paprikakrydda i önskad mängd, ca 1/2krm vitpeppar och 1-2krm salt.
Låt koka upp!


Man kan ha det till det mesta (syrran hade det till falukorv) och jag till biffar... passar säkert utmärkt till kyckling m.m.
Nä, nu ska jag väcka kisemis och gå ut med honom! Han kan ju inte sova bort heeela dagen. Men så e det när man e uppe sent på nätterna *tsss* ;P

Bye bye!

Kommentarer
Postat av: sassa

hon gillar att åka bil va?

Kram

2009-03-17 @ 14:00:33
URL: http://sandram.webblogg.se/
Postat av: johanna

japp. tack så mycket! :D

2009-03-17 @ 16:14:53
URL: http://johannaeva.blogg.se/
Postat av: ` iѕαвeℓℓα - bloggkritik när den är som bäst

tack sötnos! :)

2009-03-17 @ 16:22:39
URL: http://Http://szerafia.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback