sambal oelek

Kära Blogg!

Helgen är nu snart förbi.. och jag måste säga att den har varit kanonrolig :)
I fredags skulle jag ju vara chaffis åt Dennis. Han skulle på spelkväll me jobbet, grilla och dricka lite öl. Under tiden åkte jag till kompisen Jenny =) Vi hade jättekul. Bakade, lagade mat, kollade på Let´s Dance.. Yes äntligen åkte Elisabeth ut, det va verkligen på tiden! Och så fotade vi en hel del.. kuul =)

Sen var det gårdagen... Helt suverän och jättetrevlig.
Jenny, Peter o Selma kom hem till oss. Medan Jenny och jag lagade maten så spelade killarna Guitar Hero, som dem hade med sig. Sen åt vi gott. Fick receptet av min arbetskollega Agnete =)
Här kommer det:

3 dl grädde
4 dl creme fraiche
3/4 dl kina soya
3/4 tsk sambal oelek

Koka såsen i en min.
Lägg fläskfilé i en ugnssäker form. Häll över såsen.
Ställ in i ugnen o 175gr i 1 1/2 h



Jenny och jag ändrade lite, vi hade i 2 dl grädde till, lite salt och vitpeppar och en gnutta sambal oelek till ;)

Efter det åt vi daimcheececake som Jenny och jag bakat kvällen innan.
Sen blev det massa godis =)

Tackar så hemskt mycket för en supertrevlig kväll!


Så vad händer idag då?
Dennis och jag hade sovmorgon.. vaknade vid halv 11. Sen gick vi upp och åt frukost/lunch.. tog den goda maten som blev över från igår.
Sen hade det slutat regna ute, så vi tog en promenad med hunden Wilma och katten Turbo.
Sen blev det duschning av katterna... Dem fäller så mycket av deras vinterpäls nu, så det behövdes. Nu sitter dem och tvättar sig mina små hårbollar.
Nu ska vi bara slappa framför tv och data, sen laga middag och sen ikväll ska jag åka till jobbet och jobba en natt.


Hoppas ni oxå har haft en kul helg =)

KRAM

Här kommer lite kort från fredag och lördagskvällen:
     

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack själv Gumman! Har haft 2 jätteroliga dagar =)

Ja guud så go maten blev!! Ska nog laga de snart igen :P å skönt att de va så enkelt me!

Hehe usch sånt hemskt kort på mej!! Haha..

Ha de bra!!

Pusss

2009-03-15 @ 15:18:52
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback