Jag avskyr cigarettrök!!!!!!!! och obehagliga gamla gubbar!

Hejsan!

Idag vaknade jag kvart i 8 av att hundarna skällde och morrade, en stund efter bankade det på dörren. Så jag kikade ut genom fönstret och såg en liten grå bil med ett släp. Och sen slutade banka och så såg jag en gammal gubbe.  80+ bärgis.. Och hundarna skällde och hade sig. Så tände han en cigarett och stod och rökte inne på tomten och glodde mot huset och pratade samtigigt till hundarna och sa- "Ni e så fina så" om och om igen. Och hundarna skällde och morrade...
Usch undra vad det var för obehaglig typ. Jag hade inte lust att öppna för honom, däremot hade jag lust att öppna fönstret och säga åt honom att inte så och röka på vår tomt. Jag avskyr cigarettrök!!! Bryr mig inte om mina vänner röker här.. bara dem inte blåser på mig och utsätter mig för passiv rökning. Men att en okänd gammal gubbe tänder en cigg och står och glor på huset inne på vår tomt! Ibland undrar man verkligen vad folk håller på med faktiskt.

 Jag har själv rökt. Men det är 6 år sedan jag hade förstånd nog att sluta. Jag mår illa av cigarettrök. Och avskyr rökare som ALLTID ska försvara skiten och komma med mesiga bortförklaringar! Visst är det ett beroende. JAG vet! Men kan en person som rökt i 50 år sluta röka så kan alla det! När det drabbar omgivningen och att utsätta folk för passiv rökning, tycker jag är så egoistiskt! Förpesta er själva och inte oss som inte vill! Det är en hälsorisk även för oss som utsätts för passiv rökning. Tänk på små stackars barn som får stå ut med rökande föräldrar, helt ovetandes om det gift dem andas in... usch och fy! Och varför börja röka när man en gång har slutat?? Valet är så klart ens eget. Men kom då med en vettig förklaring till mig!! För Nej! jag förstår inte!

Nu fick jag det sagt me! Bra! och jag står för varenda ord!

Jag kunde iaf somna om sen och sov till halv 11. Skönt det eftersom jag jobbar i natt. Och imorgon natt me.
Farsdag på söndag... vet inte riktigt vad jag ska göra...  syrran sa nåt om vi skulle åka och hälsa på pappa.. har inte varit hos honom på evigheter. Tror senaste gången var när vi hämtade Acira i Maj... Så det vore på tiden..! Men vi får se hur det blir.

Ha en bra dag alla!

Puss/ Hanna Louise Abrahamsson

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch nä.. jag klarar verkligen inte av föräldrar som röker när de har små barn.. de värsta som finns är ju när man ser en mamma/pappa som är ute me barnvagnen och så går de å röker samtidigt... usch! kan ju tänka lite på barnet!

menmen :)

Undra va de va för nån skum gubbe då???

Puss

2009-11-06 @ 12:23:46
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Mother, Married &Twenty

Kan inte anat än hålla med dig! Jag avskyr också cigarettrök och har dessutom oturen att ha rökande grannar som blossar in skiten gen om vår badrumsventil. Kul att stinka lika illa när man kliver ur duschen som när man klev in liksom :P

2009-11-07 @ 00:09:53
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Pauline

Usch vad otäckt att vakna av att det står nån okänd utanför :S

Nej du, jag kan inte komma med nån vettig förklaring.. Gör det bara för att, hmm ja jag bara gör det :S Dum vana! :/ Puss

2009-11-08 @ 22:39:04

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback