Vår "fredagen den 13e" dag!

Ojoj... denna dagen blev en riktig otursdag.. vet flera som har råkat ut för grejer.. tappat bort saker m.m.
För oss hände lite annat...

Dennis slutade jobbet, och innan han körde hem lånade han med sig firmasläpet och körde till ByggMax för att hämta hem lercablock till utbygget.
När han kom hem så bytte han bil och släp och tog sitt privata, för att kunna ta hem mer.
Och jag följde med eftersom vi behövde köra till maxi också och köpa hem lite.

Men iaf så började vi med ByggMax. Och Dennis staplade på lercablock på släpet.. vägde cirka 400kg. Sen körde vi. Och vi skulle köra och ställa släpet på Dennis jobb så länge medans vi handlade på Maxi, så ingen skulle sno det.

På väg mot firman så gick släpet sönder!! Axeln gick sönder :/ Och vi va såå nära firman. Så vi fick köra en bit.. stanna, och köra lite till... tillslut gick det ju emot släpdäcket på ena sidan.. så det började ryka och slå gnistor. Så vi stannade igen och han lyfte över så mycket det fick plats med i bagageutrymmet på bilen.. Och ca 50 meter från firman small däcket (på släpet). Så Sista metrarna fick vi köra direkt på fälgen :/

Vi fick iaf dit släpet. Och körde sedan till maxi och skyndade oss med att handla. Och givetvis... första gången på ett halvår (bara för vi var stressade) så fick vi avstämning av scaningvarorna. Som tur var gick det ändå fort! Sen ut till bilen och då öste regnet (och jag som plattat håret och allt, typiskt).

Sedan hem, och medans jag packade in alla varor, så kom Dennis bror Philip och hjälpte honom att tömma ut alla lercablock som fanns i firmans släp, för att sedan åka till firman och lasta på de lercablocken på Dennis privata söndriga släp... Så ja... det blev dyra lercablock det här :( Känns pissigt värre. Vi behöver ju verkligen släpet nu också ju, när vi satt igång med utbygget.

Så nu får vi kosta på en ny axel till släpet.. och hittar vi inget, får vi väl köpa nytt släp.
Så det var vår otursdag detta!

Imorgon hoppas jag mer på en Turdag :) Min kompis Pauline kommer framåt lunchtid och vi ska göra goda baguetter till lunch, och sen köpte jag en blåbärspaj och vaniljvisp till också.. Orkar inte stå och baka, men det blir nog gott det också :)

Egentligen skulle jag behöva städa innan hon kommer, för det ser ut som en bomb har slått ner... men jag orkar inte ikväll iaf. Har riktigt ont i ryggen nu... inte för att jag har burit nåt, men jag har väl ansträngt den ändå.

Idag ringde jag till min chef förresten och berättade om att havandeskappspenningen blivit godkänd (fick papper om det förra veckan).. så hon ska väl planera in en vikarie för mig nu. Saknar faktiskt jobbet. men jag skulle aldrig klara av det nu tyvärr :( Man orkar ju knappt stå upp i 10 min, innan man får ont och behöver sitta och vila. Men jag kämpar och njuter ändå av graviditeten och längtan är stor efter lilla krabaten.. vårt lilla mirakel <3

Ha en fin kväll! Och en god natt!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Pauline

Usch ja idag har ni verkligen haft otur!! :/ Hoppas iaf att det inte kommer gå på så mycket att laga det!

Du behöver absolut inte städa för att jag kommer, du ska se hur det ser ut här nu :P Hemskt! Men det blir ju så, viktigaste av allt e ju att vi inte överanstränger oss! :) O det blir säkert gott med blåbärspaj (min favoritpaj faktiskt ;D)

Usch ja jag förstår precis hur du har det :S Men saknaden efter jobbet kommer gå över kan jag lova :P Nu e jag inte alls sugen på det utan man går bara o väntar på bebis :P

Puss

2010-08-03 @ 22:44:42
Postat av: Milla

Men fyy vilken dag! Hoppas att dagen har varit mycket bättre och att du fick njuta av pajen :)



Kramar

2010-08-04 @ 22:21:57
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch vilken otursdag!!! Tråkigt me såna dagar minsann... :/ Hoppas allt ordnade sig me släp ändå!!

Puss på dej

2010-08-06 @ 20:15:20
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback