Ultraljud + bf datum

Heej på er! :)
Igår var det ju dags för ultraljudet.

Fick se vårt lilla hjärta så söt! :) Sparkar med ben och rör på sina armar, hickar och suttar på fingrarna..
Barnmorskan mäter huvud, lårben, hjässa- rumpa m.m från olika vinklar :)
Bebisen var ca 13 cm från hjässa till rumpa. Men så sa han att vi kunde plussa till en centimeter på ryggen då bebis va lite ihopkrypen och så benen också. Så cirka 14 cm hjässa till rumpa. Bara lårbenet var ca 3 cm.

Barnmorskan säger att allt ser bra ut och är normalt :) Underbart!  Han skrev ut två bilder till oss.. en bild på hela bebis i profil och en på bebisens fossingar.
Därefter skrev barnmorskan ett moderskapsintyg och vi fick ett beräknad födsel datum till självaste farsdag söndagen den 14 november 2010 <3 Blev tillbakaflyttad 6 dagar. Barnmorskan räknar ju ut hur barnet vuxit. Så idag är jag i v19 (18+4). Vi bokade även in ett läkarbesök om en vecka. Då vi ska prata om mitt höga blodsocker.


Bebis i profil ♥

Bebis fossingar ♥

Dennis är bombsäker på en flicka och jag är bombsäker på en pojke :) Vi ville ju inte fråga men vi försökte kika själva.. men det va ju inte det lättaste hihi.. Vad tror ni???

Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hihi nej det är då inte lätt att se vad det är! När vi såg bild på vår lill*s kön trodde vi att det var det ena, men det var det andra ;) hehe...

men jag tror på en liten pöjk! Dennis pappa har väl mest fått pojkar? de säger ju att det är ärftligt från fädernas sida... men va vet jag... :P Spelar ju ingen roll vad det är iofs :P

Pussa

2010-06-18 @ 22:16:03
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback