Beådring: Soffläge!

Hejsan!
Har varit hos barnmorskan nu, för att kolla hur blodtrycket låg. Dessvärre var det inte alls bra :(
140/95 låg det på...

Så på fredag när Dennis opereras ska jag kolla blodtrycket i Kalmar. Ligger det högt då får jag träffa en läkare och ev göra ett ultraljud för att mäta flödet i navelsträngen. Så man inte åker på havandeskapsförgiftning. Och stiger det jättehögt kommer det antagligen bli igångsättning.. (när får  man väl veta då i så fall tror jag.. men det tror jag inte kommer behövas)
På måndag fick jag en ny tid hos barnmorskan.. även då för att kolla blodtrycket. Och varje dag ska jag kolla urinen, så jag inte får äggvita i den.

Lyssnade på bebisens hjärta idag också, och det lät fint med 145 slag.
Helén fnissar så när hon ser min mage, för det är en stor kula där nu :) Ser väl roligt ut när jag ligger på rygg och magen sticker upp så :P Det är ju inte så mycket mer än en stor mage jag har fått..
I alla fall så sa hon idag: "Ni kommer få en flicka!"... haha får se vem som har rätt :P Hon sa även att det bästa är om bebis tittar ut nu.. idag..
Men det kan man ju drömma om. H*n trivs bra i magen! Jag är en bra bovärd vill säga ;)

Så det som gäller nu.. en order från barnmorskan...

♥Soffläge!! Vila hela tiden..
 ♥kontakta förlossningen om jag får symtom som ihållande huvudvärk, flimmer/känslighet i ögonen och illamående. Eller mer äggvita i urinen.
♥ Hålla koll på urinen hemma varje dag

Så från och med fredag gäller soffläge även för Dennis... man kan ju undra vem som ska laga mat och dammsuga upp katt-tussarna som samlas... Jaja, det ordnar sig väl...

Får hoppas blodtrycket ligger bättre på fredag.

Så här har det legat:
8/7- 110/65
29/7- 110/60
25/8- 110/65
15/9- 110/70
11/10- 120/80
25/10- 125/90
28/10- 130/80
 3/11- 140/95

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Pauline

Haha ja hoppas kan man ju alltid men bebis trivs nog bra hos dej ;) Haha ja spännande o se vem som har rätt :) Jag hade rätt o barnmorskan fel :D

Inte kul att det stigit så :/ Får hoppas det håller sej i schack nu.. Så se till att vila, du kan behöva energin sen när det väl e dags ;)

Bara säg till om du vill ha hjälp, dammsuga kan jag göra ;)

Puss

2010-11-03 @ 17:35:44
Postat av: Tea

ush..då inte roligt med blodtrycket.Hoppas det löser sig.Även om du du ska få igångsättning så är det inte så farligt.Då håller dem även stenkoll på dig:)men har du jättehögt blodtryck kanske dem sätter igång dig på en gång när du är där.När jag gjorde det så fick jag inte äbns hem och hämta bb väskan..:)...hoppas på det bästa.

2010-11-03 @ 20:25:13
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Håller tummarna nu för att blodtrycket skärper sej lite :)

Men jag tror iaf att er lilla bebis kommer tidigare än beräknat ;)



Kramar

2010-11-03 @ 22:10:13
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Cissi

Håller tummarna gumman att ditt bltr lugnar ner sig och att du inte får någon äggvita.Hoppas bebben stannar inne tills Dennis opererats =)så det inte blir allt på en gång.kram på dig o vila i massor!

2010-11-04 @ 09:27:55

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback