Massa sjukhusbesök

Hejsan!
Det var en lååång dag igår.

Började med att vi steg upp lite innan 07 på morgonen. Åkte till Torsås till barnmorskan för ett extra besök för koll av blodtrycket.. och det var inte så bra precis.. 130/100.. och det har ju legat högt nu några veckor.. :/ Så Helén sa att hon skulle ringa lite samtal och sen höra av sig till mig igen. Dennis och jag var ju tvugna att åka vidare till Kalmar.
Där hade han tid för att ta bort stygnen från operationen och en träff hos sjukgymnasten. Och det gick bra. Ärren såg fina ut och så..

Helén ringde tillbaka till mig iaf och sa att hon ringt och pratat med förlossningen i Karlskrona (där jag ska föda).. och dem ville att jag skulle komma in på koll...

Så klockan 13 fick vi en tid.. och fick först kolla blodtrycket och lämna urinprov, väga mig (72,2 kg) och därefter ligga ett tag med CTG. Och så fick jag lämna blodprover.
Och dem kollade blodtrycket någon gång till...

Sen fick vi vänta ett tag på svar från blodproverna, samt vänta på läkare.

Det kom in en narkosläkare och kollade min rygg.. Eftersom jag har ryggsjukdomen skolios så har man inte vetat om jag kan få ediural vid förlossningen.. men det tyckte han inte skulle vara några problem, för min snedhet i ryggraden sitter längre ner än där dem brukar sätta EDAn. Så det är bra att veta om jag behöver den.

Sen kom den andra läkaren in och kände på mage och kollade mina reflexer, lyssnade på mitt hjärta m.m. Efter ytterligare ett tag va proverna klara och dem visade inget om havandeskapsförgiftning.. underbart!

Sen fick vi vänta lite till på en annan läkare som skulle göra ett ultraljud. Bland annat p.g.a. mitt blodtryck.. men även för att vi genomgått ivf. I Karlskrona gör dem tydligen ultraljud varannan dag efter v.40 när man genomgått ivf.
Tyvärr va det nåt knas med datorn så hon kunde inte räkna ut bebisens vikt m.m. men skulle klura ut det till på lördag sa hon.

Så efter det var klart fick vi en tid inbokad tills på lördag (imorgon kl.10) för koll av blodtrycket, CTG och ultraljud...

Och så va vi äntligen klara för hemgång efter att ha spenderat nästan 5 timmar på förlossningen.. Sen var man minst sagt trött...

Åkte hem en sväng till mamma därefter och fick lite mat o så ;) Och sen hem och slappa i soffan..
Hoppas er dag varit bra!


Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Uschameja! Det rummet känner jag igen minsann!! :( Hoppas bebis kommer snart!!!! Tror du att du blir igångsatt annars iom blodtrycket??

Pussa å Lycka till!!

2010-11-19 @ 13:51:21
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Svar:

Nee tror inte på att jag blir igång satt.. Hoppas me bebis kommer snart. Puss

2010-11-19 @ 14:03:18
Postat av: Pauline

Usch inget skoj att ligga vid den där apparaten och vara så nära man kan men ändå inte få föda sitt barn! :(

Skönt iaf att det inte var nån havandeskapsförgiftning! O snart så blir du förhoppningsvis av med ditt höga blodtryck :)

Oh det var ju på tiden att du fick veta om du fick ta epiduralen lr inte! Tur du får ta den ifall den skulle behövas :)

Konstigt att ingen nämnt nåt om att de kollar varann dag, då hade ni ju sluppit åka till bm först!

Härligt att få slippa laga mat efter den långa dagen :) O bra att Dennis ärr såg fint ut förstås! :) Puss

2010-11-19 @ 14:52:17

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback