Ivf eller rutin?

Tjo hej!
Om man ska gå efter vad ivf-kliniken säger och även det tidiga ultraljudet, så skulle vi ha 1 mån kvar till bf idag. Men dem flyttade ju oss en vecka på Rutinultraljudet till den 14:e. Läkaren som vi träffade nu på tillväxt ultraljudet sa att det egentligen inte är rätt att flytta på tiden när man genomgått ivf eftersom man vet exakt när befruktningen skedde. Och att dem antagligen ska ändra det i deras Landsting, det är tydligen olika hur man gör i alla Landsting... Mysko! 
Bara för jag fått två datum betyder ju inte att jag kommer föda någon av de dagarna ändå :P Jag kan ju både föda förtidigt eller gå över tiden som alla andra =) Men det jag tycker är trist är att om jag skulle gå över 2 veckor och få bli igångsatt så är det egentligen 3 veckor över tiden enligt det rätta datumet (då befruktningen skedde)... men men.. Man kollar ju oftare hos barnmorskan så bebis mår bra iaf och det är ju huvudsaken! :)
Vi ska dit nu på måndag nästa gång... först på morgonen på  vanlig koll och sen på eftermiddagen på sista föräldrarträffen.


Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback