Tapet & Soffa

God morgon!
Idag är jag verkligen uppe med tuppen. Vaknade lite innan 06 och steg upp när Denne skulle upp till jobbet. Hade så ont hur jag än låg. Men jag är relativt pigg faktiskt. Håller på och eldar, så det är riktigt skönt i huset nu.

Igår var jag tvungen att åka in till stan och köpa en present till min syster. Så Pauline och Molly gjorde mig sällskap. Jag orkade inte vara inne så länge.. men drygt 2 timmar iaf. Vi hann med en fika på 3G och jag fick tag i vad jag skulle.

Klockan 16 skulle jag träffa Dennis. Vi åkte och beställde tapeten. Den var inte direkt billig, men jag lyckades få till någon slags hundvalpsblick ;-) Sen får vi alltid en del rabatt där vi köpte den.

Efter det åkte vi till Miomöbler.. skulle kolla på soffor och hittade faktiskt en ganska direkt som båda fastnade för. Tror den kommer göra sig bra i nya vardagsrummet sen. Det blev en från deras serie med byggbara soffor, Modern Living heter den. (färgen på bilden stämmer inte.. vi ska ha mer svart,brun,grå eller hur man ska förklara den)... Iaf kommer den innan jul! :-)
Här är bilder på hur det ser ut...

Tapeten gör sig inte riktigt på bilden. Den har lite glitterstänk i det bruna.. den kommer bli jättefin. Har även beställt hissgardiner och gardinstänger till 4 fönster. Temat i vardagsrummet kommer gå åt brun och guld först och främst... och vitt..
Soffan är inte heller i den färg vi ska ha. Och vi ska ha divanen på vänster sida, så tvärtom mot vad bilden visar.

Senare ska jag till barnmorskan och kolla hur blodtrycket ligger idag. Och efter Dennis jobb får han hjälp att bära ut de gamla möblerna som vi inte ska ha kvar.
Under tiden lagar väl jag middag.. herrn beställde köttfärslimpa idag..

Ha det bra!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Pauline

Usch vad tråkigt att du hade så ont :( Hoppas du kan vila dej lite sen i värmen ;)

Hör gärna av dej när du vart hos bm så man får höra hur det var!

Så skönt att ni hittade både soffa o tapet :) Tur du kan få fram hundvalpsblickar ;)

Ni kommer få det såå fint sen!

Puss

2010-10-28 @ 11:39:31
Postat av: Jenny

Sån fin tapet!! Ska ni ha den som fondvägg eller på alla väggar?

Jättefin soffa me!! Mio har så himlans fina saker!!!



Pussar

2010-10-30 @ 14:27:02
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Svar:

Vi ska ha den som fondtapet.. resten ska va vitt

2010-10-31 @ 08:04:15
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback