Söndagsstek

Hej på er!
Gårdagen blev ju inte direkt som den från början var planerad. Dennis skulle få hjälp av en vän som är snickare att få upp talstolarna på utbygget. Så han gick upp tidigt och började förbereda och greja. Och en timme senare så hörde han av sig att han inte kunde komma :/ ... man blir ju lite tjurig.. men men.. han skulle komma i veckan lovade han och ha med sig en som skulle hjälpa till också. Så får hoppas på det då.

Så Dennis och jag begav oss ut i skogarna för att plocka kantareller och vi hittade en hel del.

Älsklingen & jag

Fikapaus


Älsklingen ♥
Vi hittade faktiskt mkt kantareller =) Vi var ute i nästan 4 h.. fast vi åkte runt till olika skogar..

Sen åkte vi till Jämjö och kollade på fotboll. Dennis lag (Kristianopel) spelade och vann mot Jämjö med 2-1. Så det var kul.

Idag har vi gjort lite nytta.. Varit och handlat och pantat flaskor, Dennis har klippt heeela gräsmattan.. behövdes verkligen.. men det tog ju sin lilla tid nu. Och jag har tvättat, tömt diskmaskin, hängt upp tvätt, rensat svampen, lagat mat m.m.

Jag gjorde jättegod mat idag... bland mina favorit maträtter: Söndags stek ;) Med potatis, grönsaker, god sås och kantareller m.m. Riktigt mumsigt var det!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mmmm så gott me svamp!!

Å gott med söndagsstek också!!!

PoK

2010-09-08 @ 19:48:43
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback