BVC- extra koll med vikten (4 1/2 månad)


Älsklingen hade ju inte gått upp riktigt som han skulle sist för det krabbade lite med amningen. Så igår hade vi fått en extra tid för att kolla hur vikten låg två veckor senare. Och nu hade han gått upp jättebra! Och det är nog tack vare gröten jag ger honom 1-2 ggr om dagen. Jag provade att ge honom mosad morot med lite bröstmjölk och en klick smör igår. Och det verkade han tycka jättebra om =) Potatisen hatade han ju. Så det ska jag fortsätta med.. det och gröt och på gröten har jag lite mosat päron på. Det gillade han inte alls första gången.. men nu har det gått bra och så ska jag även prova banan i dagarna =) Jag skulle bara vilja ha en bättre stol än babysittern till honom. Men den funkar ju..
I alla fall hade han ju på två veckor gått upp 315 gram! Suveränt! =)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Vad härligt att han gått upp så bra :)

Kul att han äter så duktigt nu :D

Haha jovisst skulle det vara skönt med en annan stol, tröttnade med till slut på babysittern :P Hoppas du får dig en sån du vill ha ;)

Puss

2011-04-03 @ 18:58:56
Postat av: Jenny

Så skönt att han har gått upp! Lille Prinsen!

Har ni inget ärende till Kalmar då? Så kan ni ju köpa "Antilop"... Billig å bra juh!

Pussar

2011-04-04 @ 22:19:50
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback