Morfar & Anki på besök

Go kväll!

Idag kom ju min kära far på besök. Han och Ann-christin =) Så vi har ätit massa god mat och har haft jättetrevligt!
Dem hade med sig en liten present till Alexander, dem fick ju tråkigt nog avstå hans dop eftersom pappa var sjuk då och låg på sjukhuset. Så det var gulligt av dem. Han fick en egen födelsedagsflagga att ha på bordet och hissa när han fyller år. Så kan man även gravera in födelse, vikt, längd o.s.v. Så det måste göras! Jättefin va den! :)

Maten som serverades.. blev jättegod och det är ett recept som jag fick av en jobbarkompis för nåt år sedan och har ätit mååånga ggr.. stor favorit! Fläskfilé i ugn med en sås av grädde, creme fraiché, kinesisk soya, sambal oelek, lite salt o vitpeppar, ris till och sallad och grönsaker.. Det var väldigt uppskattat även idag.. trots jag vet att pappas stora favvo inte är ris, men har fått det där nån gång o han äter ju det.. Men idag gick det verkligen ner ;)

Gott gott... och blev lite över som jag ska ha till lunch imorgon ;D

Sen bjöd jag på världens enklaste, men kanske godaste efterrätt... Något som man alltid fick hos pappa när mamma o han precis skillt sig och han bodde i lägenhet i Rödeby.. Nämligen:

Just det!! ;) Den goda efterrätten med 1000 stavningar... Marängswich, marängswisse, marängshwish, marängsviss... o.s.v. ja jag vet inte hur det stavas.. men så in i nordens gott... OCH...!... enkelt! ;) Vaniljglass, grädde, skivad banan, maränger och chokladsås.. mmmmm!
Hade lite jordgubbar bredvid också.

Här mumsar dem för fullt! ;) Ser även en liten glimt av Alexanders flagga :)

Lillprinsen blev ju så klart gosad himla massa ;)

Himla trevlig dag!
Sen somnade plutten gott i min famn och nu ligger han här :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Oh vilken mysig dag ni måste haft! Så roligt med en sån flagga!!

Hihi Ja det är gott med marängsviss/swisse/ eller hur de nu stavas .P

Pöss

2011-04-10 @ 21:35:31
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Åh vad härligt ni verkar ha haft det :)

O sån himla god mat du gjort! Önskar nästan man var där o fick smaka allt det goda ;)

Det där receptet med fläskfilé får du gärna slänga upp, lr det finns redan här nånstans va? Får kika runt lite ;)

Puss

2011-04-11 @ 17:17:31

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback