Dagisplatsansökan- Check!


Jahopp... då var dagisplatsansökan skickad!
Eftersom vi bor i en kommun, men jobbar i en annan och vill ha dagisplats åt det håll vi har våra arbeten (och det närmsta dagiset ligger i den andra kommunen) har vi fått skicka en ansökan om att få ha Alexander där.
Så hoppas hoppas att den godkänns, annars kommer vi få ägna en timme extra åt körning varje gång han ska vara på dagis.
Han kommer max vara på dagis 20h i veckan och då har vi räknat högt tror jag.. för jag kommer jobba max 2 nätter i veckan.. förutom på var 6e helg då jag jobbar 3 i rad. Fast då är ju Dennis hemma.

På måndag har jag möte med min chef. Dennis ska också följa med och då ska vi bestämma hur mkt och när jag ska börja jobba! Gissa om jag längtar- NOT! En stor klump i magen. Men det ska bli skönt om man får mjukstarta lite.. jag har ju inte jobbat på 1 år och 3-4 månader!

Det bästa är att jag vet att jag ska jobba natt och det innebär mer tid med min lille prins eftersom man är ledig mycket som nattjobbare. Jag ska även lägga min ökade sysselsättningsgrad (de % jag jobbar utöver grundschemat) på hyllan ett tag =) Så 14 nätter på 6 veckor... och det nya schemat som vi ska ha nu kommer vi vid ett tillfälle vara ledig 9 dagar i streck under detta 6 veckors schema!

Så jag tror detta kommer bli bra, när man väl kommit in i det! Men det känns otroligt jobbigt att lämna ansvaret över ens barn till någon annans händer! Hoppas innerligt att det blir ett bra dagis, med bra barn och personal! Att de tar hand om mitt barn precis som de skulle gjort med sitt eget!

Alexander är ju vår käraste skatt!

Kram


Kommentarer
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Önskar att du får den platsen som passar er bästa om i ska jobba i en annan kommun o passar er bäst...

Du har inte blvit vuxen än om du inte gillar kaffe..hihihi--Ha en fin helg söta.kram kram

2011-08-26 @ 13:50:19
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Hanna Z - Mamma till Elliot

Jag vet inte hur många bloggar jag vart inne på nu som skrivit att dom ska börja jobba. Jag får med lite ångest... Jag ska också börja lite smått i höst. Bara extra, typ helger och så. Och jag längtar lite med tycker samtidigt att det ska bli jobbigt att vara ifrån Elliot. Även om det bara är ett par dagar i månaden, haha. Gud.



Jo men vi hade en supertrevlig dag, både jag och Elliot:)

2011-08-26 @ 21:05:28
URL: http://hannaz.se
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

God kväll söta..Ha nu en skön start på helgen söta.kram

2011-08-26 @ 21:12:03
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Halkade in här i jakten på lite nya bloggar att följa.



Jag kommer ihåg hur det var när min son skulle börja dagis & sådär, känner igen känslan det är lite dubbelt oftast, skönt fast samtidigt klump i magen, men det kommer gå bra oftast är det värre för föräldrarna än för barnen! :) Lycka till!

2011-08-26 @ 22:47:39
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Tea

Kommer nog gå bra.Dem är ju utbildade och vana vid barn.Kommer säkert gå jättebra.I början kommer det kännas och ha dålgt samvete men det blir bättre med tiden.Är det inte sent att lämna in dagisansökan?...vi gjorde någon månad efter Akiim föddes.

2011-08-26 @ 23:12:53
Postat av: Pauline

Håller tummarna att ni får den! Vilket datum satte ni? Det verkade inte helt omöjligt att få en plats där?

Oj ne det var ju inte alls mycket du kommer jobba, skönt det :D

Känns nog bättre sen när man väl kommit in i det, kul för Alexander att få en massa kompisar att busa med oxå :)

Hoppas hoppas ni får ett bra dagis! :)

Puss

2011-08-27 @ 09:25:34
Postat av: Jenny

Skööönt att mjukstarta lite! Kommer nog bli jättebra! tar ju lite tid att vänja sig vid tanken bara!

Pussa

2011-08-29 @ 20:08:29
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback