Dagisbesök och sjukling

Hej på er! Idag har vi varit och hälsat på Alexanders dagis som han ska börja på! Först var det väldigt tveksamt om vi skulle iväg. Han har nämligen hållit på hela natten! Vid  1-tiden fick han en flaska välling men det var inte det som bekymrade honom.. Han vaknade och grät och höll på. Lite senare gick jag ner med honom för att byta blöjan och för att kolla om han hade någon feber för jag tyckte han kändes så varm..
Och jovisst hade han det! 39 grader :( Han fick Alvedon och somnade sen tillslut om en stund till klockan ringde halv 7. Vi kollade tempern då och då var den nere på 37.3.. så vi bestämde oss ändå att åka till dagiset en stund...

Här är innan vi åker..
När vi kom dit bjöds vi på tomtegröt, goda smörgåsar med massa pålägg och julmusik. Det var några föräldrar som kom och två barn till som håller på/ska skolas in :) förskolefröknarna verkade himla goa! Och det var fina lokaler :) Kändes bara bra tycker jag! :)

Här är innan vi åker hem :) Enda bilden jag tog :P

När vi kom hem kollade jag tempern igen och då hade han 38,5.. så efter lite Alvedon gick vi och la oss och sov till halv 12. Man va trött efter 3e natten med lite sömn och så ska jag jobba nu två nätter! Nu har har 38,7... undra om det är var 4e timme men kan ge alvedon till små med? Måste läsa om det!

Nu ska jag se om jag får i Alexander lite lunch, han har ätit dåligt idag! Kram


Kommentarer
Postat av: fian- mamma till Alex

Hej gumman!

stackars liten, hoppas han kryar på sej snart<3

här gick natten bra förrutom att Alex somnande väldigt sent igår.



ja ikväll blir det julbord, mums! Oooh, vet faktiskt inte vas som är min favvis. Älskar fisk så lax o sill är nog lite favoriter isåfall. O hemmagjorda köttbullar ;) o macka med julskinka o senap :) men blir dock väldigt fort mätt av all den plockmaten så orkar oftast inte så mycke. din favvis??



kul att det kändes bra med dagiset :)

hoppas det går bra på jobbet inatt. ja då missar vi idol, men har faktiskt inte följt det så mycke denna gång. vet knappt vilka som är kvar. vem hejjar du på??



Puss o kram vännen

2011-12-02 @ 16:03:56
URL: http://fianandersson.blogg.se/
Postat av: fian- mamma till Alex

Å det där med header, noll koll haha åå orkar liksom inte, så mycke koder hit o dit ;P men har jättelänge velat ha en ny design. trist att det ska vara så krångligt. vet faktiskt inte vad jag har för redigeringsprogram. vad har du? men nästa gång vi ses kanske du kan visa mej lite hur du gör?? :) åh vi måste ju ses gumman, länge sen nu. men får kanske bli till nya året? lite lättare, så mycke innan jul.



pusskram igen :)

2011-12-02 @ 16:09:59
URL: http://fianandersson.blogg.se/
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Stackars lilla Alexander. Skönt en då att det blev ett bra första intryck av dagiset, det lät ju jättemysigt med tomtegröt och julmusik :)

2011-12-02 @ 17:17:39
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej. Hoppas ni kommer trivas. Angående febern om den är svår att få ner. Jag har fått info att man tar och ger först alvedon. Sen efter fyra timmar så ger man ipren. Och varvar så hela tiden. Men Tindra blev enormt pigg när hon fick ipren så de fick hon aldrig på kvällen. Hoppas du får en lugn natt. Kram

2011-12-02 @ 23:02:24
Postat av: Jenny

Mysigt att hölsa på på dagis!! :D Vi skulle dit den 9:e men det blev framskjutet till den 16e. :/ Drygt!

Tror Alexander kommer älska dagis! =)

Puss

2011-12-05 @ 19:09:41
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback