BVC 9 veckors kontroll

Hej! Idag var det dax för besök hos Yvonne på Bvc.
Vägning och mätning som vanligt..

Läng: 58 cm
Vikt: 5530 g
Huvudomfång: 39,5 cm

Yvonne var lite bekymrad för vikten.. han hade inte ökat som han ska på de två veckorna. Men nu när han är så förkyld och slemmig/ hostig äter han inte lika mycket. Så hon trodde det berodde på det.
Så hon ville boka in en extra koll på vikten på tisdag nästa vecka.

Vi ska köpa hem flytande Alvedon (han gråter ju så stackarn när han hostar mycket.. så det kan vara för att det gör lite ont av hostan.. han va alldeles röd om ögonen på bvc idag.. så hon såg det direkt.. :/ Min lille plutt). Ska även köpa hem koksaltlösning/eller spray till honom, samt hålla koll så han inte får feber. Jag ska försöka amma honom lite oftare också.

Sen har han en torr fläck i ansiktet som jag ska smörja med Idominsalva.

Annars så sa hon inte så mycket. Så länge han sover bra är det bra. Blir han sämre eller fortsätter vara så rosslig kanske vi får träffa doktorn som får lyssna på honom. Jag skulle bara ringa i så fall.

Men han är ändå rätt så pigg.. och Yvonne är så imponerad att han är så stark i ben o det.

Hoppas han blir pigg snart, min plutt!

Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Men du skrev ju nyss till mig att han växt på bra de senaste 2 veckorna?! :P

Ja han verkar va jättestark i benen! Eller så är det Alice som är klen, för hennes ben är som spagetti typ :P

Pussa

2011-01-27 @ 21:23:52
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja vuxit bra har han :) 3 cm på 2 v. Men vikten hade han inte ökat tillrckligt på :/ Men Yvonne trodde det va för han va så slemmig i halsen o det.. Ja han är en stark bonnapöjk :P

Puss

2011-01-27 @ 21:37:19
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback