Duschsällskap :P

Hej!
När jag duschar (vi har ju genomskilniga duschdörrar) så brukar alltid Turbo sitta utanför och titta på ^^
Han tycker det är så spännande och se vattnet men ändå inte bli blöt :P

Men igår vred jag ner trycket på vattnet lite och kallade på honom... och han var minsann inne halvvägs i duschen, men gick ut igen.. S

De har inte duschat sen innan Alexander föddes..

Så jag tänkte att innan jag ändå duschat klart så kan jag ju ta in honom och duscha honom.. skitkatten :P
Och det gjorde jag me, oj vad han gillade det. Han stod och njöt de första minutrarna.. och jag schamponerade honom o så me..

Sen fick jag ropa på Dennis, och han blev väl lite paff när jag hade honom som duschsällskap :P Så Dennis tog och torkade honom, medan jag tvättade av Engman också... som inte var lika glad för det om man säger så :P

Så idag har dem päls som kattungar! Helt underbart och doftar gott! =) Igår hade jag dock inget kattschampo i närheten, så tog lite av det dyra jag fått av Jonna från frisörsalongen.

Behöver borsta dem bara :S Har ju en sån specialkam som kostade 3-400 kr.. men den är sjukt bra! Fast går inte borsta inomhus...


Halvtorr Turbo

En inte så glad Engman ;)

Vilken skillnad det är på deras päls förresten. Turbo är jättelätt att tvätta.. medan Engman knappt blir blöt, hur mkt man än spolar med vatten.. men hans päls är så vattenavvisande.. det stannar liksom uppepå pälsen och gör pärlor av det bara..
Så man får stå rätt länge innan han ens blir blöt :P

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Pauline

Hihi ja lika bra att passa på när du ändå e igång ;)

Häftigt att Engmans päls e sån, fast lite jobbigt med kanske :P

Kan tänka mig att de luktar gott nu!

Puss

2011-06-17 @ 15:42:20
Postat av: Tea

Inte varje dag man duschar med en katt..söta..haha..köpte oxå schampoo av Jonna.Matrix nåt sånt..har torr hårbotten.

2011-06-17 @ 21:10:26
Postat av: Jenny

awww så duktig Turbo är! Stackars Engman! Ser ut som en dränkt katt ;) Höhöhö



Pussssss

2011-06-18 @ 22:21:20
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback