Morgonbestyr... & snabb som blixten.. nästan ;)


Nu är även denna prinsen vaken, full med bus!

Gjorde hans morgonsysslor precis när han vaknat... Bytte blöja, smörjde lite, fick D-dropparna, måste leta rätt på tandborsten jag fick av bvc.. för jag ska ju börja borsta tänderna på honom me ju.. morgon och kväll...
Sen har han fått busa lite och sen fick han lite Äppelgröt..
Och nu busar han nere på golvet.. han tar sig minsann sina upptäcksfärder ibland.. men den längsta var minsann innan...
Då låg han på lekfilten på golvet här vid soffan.. och så fick han syn på katterna och hasade sig ut enda till det gamla tv- rummet! Det ni... så jag fick minsann ta och hämta in honom igen! ;D
Så nu har han iaf hållt sig i detta rummet ;)

Hur ser era morgonsysslor ut.. ni som har barn? Är ni noga med tiderna, hur länge de sover, vad gör ni sen när ni stiger upp? :)

Nu börjar min plutt bli trött igen.. så ska nog minsann ta en liten promenix... behöver lite luft både han och jag =)

Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Haha, han börjar bli snabb nu :)



Här brukar vi få rätta oss efter Noah om mornarna. Han vaknar alltid först av alla och då är det bara att pallra sej upp.. Sen är det dags att förbereda Saga för dagis om det är en sån dag. Annars tar vi det bara lugnt och ungarna kan få gå i pyjamas lite längre :)



Puss & Kram

2011-06-15 @ 19:49:31
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha! Ja jisses så snabb han är nu! Lille grabben!



Hm nja.. vi går upp lite olika... har vi inget att passa så brukar de bli vid 10-tiden... Rätt lagom tycker jag... inte för tidigt men ändå sovmorgon :P Sen blir de påklädning, blöjbyta och allt sånt bestyr... Sen brukar Alice får leka en liten stund nere... Så gör jag gröt till henne.... sen brukar hon va trött igen så då blir de en liten promenad så sover hon 1-2 timmar sen :)Då passar jag på att äta, diska å så =)



Pussar!

2011-06-15 @ 22:36:33
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Hihi det var inte dåligt :)

Vi går upp när molly vaknat, runt 8-9 sen byter vi blöja äter frukost o sen blir det bus ;)

Jag försöker hålla att hon sover o äter ungefär vid samma tider under dagen sen, men inte lika lätt när vi e borta för då e ju allt det andra intressantare ;)

Puss

2011-06-16 @ 10:06:45

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback