Ingen bröstmjölk :(

Fy fan va hemskt det va igår.. när jag skulle amma Alexander.. han har ju varit så ledsen och så nu några dagar. Och igår när jag skulle amma honom kom det ingen bröstmjölk!! :(
Jag provade att pumpa med bröstpumpen jag har men inget kom, vi provade ge honom ersättning.. men han vägrade flaskan, och han spottade ut det om vi gav med sked.
Lilla gubben, usch jag kände mig så elak mot honom som inte kunde ge honom bröstet :(
Tillslut fick vi i honom några skedar gröt.
Men han va så ledsen och hungrig lille gubben :(
Provade flera gånger att pumpa och låta han försöka amma. Men han blev bara arg när inget kom.
När vi la oss tog det ett tag innan han lyckades somna.
Och så var han vaken flera gånger i natt och jag har försökt amma honom. Det kom ju i alla fall lite.

Innan lyckades jag pumpa ut 60ml sammanlagt från båda brösten. Och det blir han ju inte mätt på :(
Hans farmor var här och provade att ge bröstmjölken jag pumpade ut i flaska.. men han vägrar som sagt flaskan, blir vansinnig.. trots bröstmjölk i och inte ersättning :( Så de 60ml hade nog varit bättre om de varit kvar i brösten.

Nu försöker jag få tag på Yvonne på BVC om hon har några råd.. Förhoppningsvis sätts mjölkproductionen igång igen så jag kan mätta min lilla pojk..

Usch så hemsk jag känner mig!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch stackars lille gubben =( Inte lätt hur man ska göra... :( Alice tog ju som tur va flaskan direkt... :/

Men jag tycker absolut inte att du ska känna dig hemsk gumman! Duktigt att du har klarat amma så länge som du gjort! Hoppas att det kommer igång igen!

Hoppas du får tag på hon på bvc... Annars kunde man ringa BB när de gällde ammning har jag för mig...

Pussar på er!

2011-03-18 @ 13:28:59
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Åh, vad jag känner igen mej gumman! Hade samma sak med båda mina barn.. Jag tror att det är nåt med amningen vid 4 månader, men sen ger det med sej.. Testa att drick lättöl eller svagdricka.. Eller amningste, det hjälpte jättebra för mej!



Kramar

2011-03-18 @ 20:34:40
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Pauline

Usch o fy vad tråkigt att det var så :/ Skönt iaf att han fick i sig liite gröt då! Konstigt att han inte tog flaskan för det gjorde han väl när han var nyfödd? Eller kanske blivit så van vid bröstet nu iofs :S

Jag vet att det e många tankar som spökar när det gäller amningen men du behöver absolut inte känna dig hemsk!

Puss

2011-03-22 @ 16:47:48

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback