Sconesbullar

Det här behöver du till ca 6 st "Sconesbullar":


3½ dl vetemjöl
2 krm salt
1½ tsk bakpulver
1½ dl riven smakrik ost
2 msk smör
1½ dl mjölk
Sesamfrön till garnering

Gör så här:

1. Blanda alla torra ingredienser.
Finfördela matfettet i mjölblandningen.

2. Häll i osten och mjölken och arbeta raskt ihop degen.
Forma till 6 "bullar" och lägg ev i muffinsformar eller på en pappersklädd plåt.

3. Snitta varje bulle med en kniv och strö över sesamfrön.

4. Grädda mitt i ugnen i ca 12-15 min i 250 grader.


Kommentarer
Postat av: Jenny

MumsMums!!

Va hade du för ost i då? Mozzarella skulle jag kunna tänka mig e gott.... de smakar ju inte så mtk :P:P

Hihi!

Puss!

2011-03-24 @ 21:36:17
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Hihi tack för receptet ;)

Puss

2011-03-24 @ 21:39:33

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback