♥ Samtalet som förändrade våra liv ♥

För ett år sedan satt jag och väntade på ett litet litet telefonsamtal. Jag visste inte att det samtalet skulle vara början på ett helt nytt liv. Jag trodde aldrig att vi skulle lyckas, det kändes så då. Jag minns dagen som om det vore igår...

Dagen då vi fick veta att vi väntade på dig, vår älskade Alexander.
Vår son!

Tredje gången gillt av försök med ivf blev det. Äntligen hade vi lyckats. Den högsta önskan hade slått in.
Jag minns när jag satt och väntade och väntade på att telefonen skulle ringa. Alla tankar.. tänk om.. men med alla negativa resultat i alla år vågade man inte hoppas.

Jag minns när jag såg att telefonen ringde, ett djupt andetag och sen svarade jag. Det var Malin på RMC i Malmö. Hon sa det väldigt fort, så där så man inte hann plågas så mycket längre. Och det är jag glad för. Men tror ni jag fattade det direkt ändå? Hon sa: Att blodprovet jag skickade visade för graviditet.
Hon fick upprepa det 2 gånger till.
Jag minns att när det började gå in i huvudet vad hon precis hade sagt, hur jag började storlipa, jag darrade.. eller hela jag skakade, jag svettades värre än en hel dags gympapass, jag fumlade med rösten och kunde knappt prata, ögonen rann, näsan rann, svettet rann...

Ni skulle sett mig..

Den stunden, den dagen, blev jag världens lyckligaste!

Jag minns när jag la på luren och direkt slog upp numret till Dennis jobbmobil. Och jag grät av lycka. En miljon stora berg som lättat från mig!
När Dennis svarade och jag grät så, trodde han att vi misslyckats ännu en gång. Jag fick upprepa mig flera gånger innan han hörde vad jag sa.

Helt otroligt vilken dag!

Och idag, 1 år senare sitter vi här... mamma, pappa, barn! Livet är underbart. Jag har aldrig någonsin varit så här lycklig. Jag är så glad över min fina familj. För Dennis som är världens bästa kille, pappa. Och för vår son, Alexander som gör dagarna såå underbara!

Tack RMC, för att ni finns och kunnat hjälpa oss att bli den fina familj vi är idag!

Tack!


Och ett STORT tack till mina vänner och familj som under dessa år har funnits för oss och stöttat oss med vad vi gått igenom. Vad skulle vi gjort utan er!?!



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Åååh vad underbar känslan måste varit :-D. Du beskriver det så bra så att tårar rinner från min kind. Jag är så glad för din skull Hanna. För du förtjänar allt det fina i livet <3

2011-03-03 @ 19:22:19
Postat av: Pauline

ÄNTLIGEN kan man ju lugnt säga :) Så härligt att ni lyckades till slut o fick er lilla Alexander <3

Ni e en sån himla fin familj!

O jag tror dig, svårt att fatta att det verkligen var på riktigt denna gången! Bästa nyheten i livet <3

Puss

2011-03-03 @ 22:01:14
Postat av: Jenny

Vilken underbar dag!! Den kommer ni minnas resten av ert liv! <3 Tänk vilken historia att berätta för Alexander sen... så himla gripande (ja de vet du ju att jag tycker efter igår iaf;) Lip-Jenny) hihi



Många pussar å kramar till dig och din underbara familj

2011-03-04 @ 14:22:58
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag blir fylld av lycka när jag läser,för vi kände exakt samma sak.Jag gjorde t.om gravtest på fredagen o vi skulle ta blodprov på måndagen.och det var Malin jag pratade med på fredagen o sa att jag hade tagit gravtest o det visade positivt och ifall det stämde o man kunde lita på det.Sen köpte jag tre till haha för jag hade inte fattat det riktigt.

2011-09-21 @ 21:56:02
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback