BVC 6 månaders kontroll + läkarbesök



Hej! Idag har jag varit på bvc med Alexander. Var vägning och mätning som vanligt, samt läkarbesök. Han har inte gått upp mer än 100g sen sist. Men vi skulle bara köra på och göra som vi gör idag.. amma och ge gröt och mat.. däremot skulle vi öka mängden något.
Läkaren Karin kollade honom och "godkände" honom..
Hon kollade på ett par eksem som han haft i ca 3 veckor. Så imorgon ska jag köpa hem Hydrocortison och så ska jag till en början smörja två/ggr/dag. Fick även hem nya D-droppar för de är bara pyttelite kvar i botten. Hade nog bara räckt imorgon me..
Fick en ny tid den 7 juni (på Dennis födelsedag), ska kolla så han ökat lite mer igen med vikten.
Annars såg allt jättebra ut som vanligt! Min fina prins!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Vad skönt att allt såg bra ut! :) 100 gram e ju ändå 100 gram o hellre plus än minus där! ;) Han e ju go o glad iaf :D Men det e alltid skönt att de kollar upp det snart igen :)

Hoppas eksemen försvinner med salvan!

Hihi det var ju lägligt att ni fick nya d-droppar då :P

Puss

2011-05-19 @ 21:56:28
Postat av: Jenny

Nämen lille gubben då! Kanske därför han äter så ofta på nätterna? Men de går väl ingen nöd på honom =) Han är ju pigg å glad menar jag =)

Hur mkt hade han växt på längden sen sist?

Puss

2011-05-19 @ 23:04:31
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

100 gram är ju bättre än 0 iaf :)

Det brukar ju kunna gå lite upp och ner med hur mycket dom ökar, men det känns ju såklart skönt för en själv att dom kollar igen :)

Han är bra söt din lille kille!



Puss & Kram!

2011-05-20 @ 21:46:09
URL: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback