11 September

Tänk att det redan har gått 10 år sedan Terrordåden i New York! Minns den dagen fortfarande.. Jag gick till bussen som vanligt till morgonen, då jag skulle till skolan.. och på bussen fick jag veta av min gamla barndomsvän vad som hänt! Sen blev det mkt prat, nyheter och tidningar och tyst minut.. som det blir när nåt så stort tragiskt inträffar!

Här är en märklig grej jag hittade på nätet!

Prova följande instruktioner och läs noggrant texten, det blir riktigt märkligt mot slutet vill jag lova!

 

1) New York City har 11 bokstäver
2) Afghanistan har 11 bokstäver
3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin Towers 1993) har 11 bokstäver
4) George W Bush har 11 bokstäver.

 

Detta kan hittills vara rena tillfälligheter, men det blir intressantare längre ner i texten:

 

1. New York är den 11:te staten
2. Flygplan 11 hade 92 passagerare ( 9 + 2 = 11)
3. Flygplan nummer 77 som också flög in i Twin Towers, hade 65 passagerare (6 + 5 = 11)
4. Tragedien skedde 11 september, eller också känt som 9/11 ( 9 + 1 + 1= 11 )
5. Som du kanske känner till är “US emergency services” telefonnummer 911 ( 9 + 1 + 1 = 11)

 

Fortsatt bara tillfälligheter? Läs vidare!

 

1) Totalt antal offer på flygplanen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 = 11 )
2) 11 september är den 254 dagen på året ( 2 + 5 + 4 = 11)
3) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 =11)
4) Tragedien i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers tragedien.

 

Nu kommer något som är ännu märkligare:

 

Det mest kända symbol från USA, efter Stars & Stripes, är örnen.
Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, Koranen:
“For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle. The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace.”
Det var alltså vers nummer 9.11 i Koranen.

 

Tror du fortfarande att det är en ren tillfällighet?

Prova detta och se vad du sedan tror och tycker:

 

Öppna Microsoft Word och gör följande:
1. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. Detta är numret på det första flygplanet som flög in i Twin Towers.
2. Markera Q33 NY
3. Ändra storleken till 48
4. Ändra typsnittet till WINDINGS (Evt. WINDINGS 1)

Bild från Google..

En tanke till alla drabbade!


Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Ja, visst är det helt sjukt att det redan gått 10 år! Man minns den dagen så himla väl.. En fruktansvärd dag onekligen.



Puss & Kram

2011-09-11 @ 19:36:36
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Jenny

Så fort tiden gått... 10 år sedan!! Inte klokt... Hmmm jag var nog inte i skolan den dagen.... För jag fick veta det hemma kommerj ag ihåg... chattade me nån kille som frågade om jag hört om det... Så satte jag på nyheterna och fick veta allt... Usch! Världen förändrades den dagen...



Puss!

2011-09-11 @ 22:13:45
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: cammie

10 år.. minns exakt vad jag gjorde i den sekunder jag fick veta det. Satt på bussenhem från skolan, radion i bussen var på och det bröts för nyeheter..

2011-09-12 @ 14:02:34
URL: http://tuschaa.bloggse
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Var tvungen att testa det där med word.. fy så läskigt..

2011-09-12 @ 20:03:12
URL: http://madeleines.se
Postat av: Pauline

Tragiskt!

Nu blev jag lite nyfiken på det där med Word, har ju inte det så jag kan se :/

Hoppas du har det så kan jag kolla hos dig om jag kommer ihåg ;)

Puss

2011-09-17 @ 17:01:36

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback