Bättringsväg, inskolning "vinkdag" och begravningar..


Idag mår min stora prins bättre.. trött dock så han har sovit några timmar nu.. idag kan han nog äta riktig middag. fast han orkar inte så mycket. Igår fick han i sig lite grönsakssoppa som jag lagade i förgårkväll..
Han har gått ner 4 kg! :P Men det är han bara glad över hihi.. Han är hemma från jobbet hela veckan ut..

Idag var det inskolning igen för Alexander och dags för vinkdag. Och som jag trodde skulle det inte vara några problem. Vi skulle egentligen mjukstartat med 10 minuter. Men eftersom han varken brydde sig om mig eller fröknarna utan direkt sprang och lekte så bestämde vi att jag skulle hämta honom kl.9.30 (en timme senare)...
Det hade gått jättebra. Han hade ätit frukt vid fruktstunden och sen lekt igen. När jag kom för att hämta honom sen igen så blev han däremot väldigt glad =) Sken upp som en sol och så fick han nåt ryck och började dansa eller vad man kan kalla det haha.. såg så kul ut.. både jag och Carina skrattade :)

Imorgon ska jag ju på min farmors begravning. Så då blir det Dennis som följer med Alexander. Då ska han vara där från kl.8.30-10.00 helt själv :) Men det kommer nog inte vara några problem ;)
Själv blir jag nog iväg nästan hela dagen imorgon. Min farmor begravs i Skåne. Så jag får köra hemifrån klockan 7. Klockan 8 ska jag vara hos pappa och sen tar det ytterligare ca 2 timmar dit. Sen tar det ju några timmar där och sen ca 3 timmar hem. Så blir en lång dag. På fredag ska Dennis på sin morfars begravning.. mycket nu... men det är iaf i Söderåkra, strax utanför Torsås.

Nu blir det att fixa lunch! Får bli ugnspannkaka! Ha det bra! Kram

Kommentarer
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Vad skönt att han verkar så obrydd. Måste kännas kul som förälder att han är så trygg, bra jobbat :)

2012-01-11 @ 12:42:22
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Pauline

Vad skönt att det e bättre med Dennis! :)

O vad kul att det går så bra med Alexander! :) Spännande att han ska vara själv så länge imorgon :D

Uscha, tur iaf att snön försvunnit så vägarna är fina att köra på! Tänker på er! <3

Puss

2012-01-11 @ 14:12:43
Postat av: Caroline

Va roligt att det går så bra för Alexander! Hur har ni gjort för att lyckas få en sån lugn och självständig grabb? Våran Viggo är så mammig och feg, haha.



Hoppas att det går bra imorgon. Nu ska även jag göra mat, här blir det fläskpannkaka. Kram kram.

2012-01-11 @ 15:08:15
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Tur att det är bättre! Hur känns det att lämna honom i morgon då?

kram

2012-01-11 @ 17:30:05
URL: http://jagochliten.webblogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback