Hembesök av Alexanders förskolefröken :)


Hej på er! Idag kom Alexanders förskolefröken och hälsade på hemma hos oss :) Himla trevlig, go och glad. Alexander verkade fatta tycke om henne med en gång :) Dennis hade köpt med sig goda semlor (mums!) och så hade vi rulltårta också och bjöd på. Det var mkt gottigt! :)

Det vi gjorde idag var ju egentligen att Alexander skulle få träffa sin förskolefröken och vi pratade lite smått om hur vi ska lägga upp inskolningen. Hon sa att vi ska skola in honom i 3 veckor. Imorgon ska vi bara dit ca 1 timme. Vi ska få lite mer information och olika papper och sånt.. telefonnummer m.m.

Det jobbigaste var när hon berättade att när vi följer med honom nu i början på inskolningen så ska vi inte bry oss så mkt om Alexander. Vi ska sitta typ i soffan så han ser att vi är där :P Jag är ju en sån hönsmamma.. men jag får väl försöka släppa taget lite redan imorgon.

Hon berättade lite om hur deras dagar ser ut. De är utomhus mycket och det kommer Alexander gilla. De har frukost vid 7.. och det är ju ungefär då Alexander kommer lämnas. Hon tyckte dock att vi hade skrivit upp lite tid.. och tyckte han skulle gå nån timme nån mer dag. Vi har skrivit ca 8,5h i veckan... men får väl öka på lite, hon sa att det nästan kommer bli som en ny inskolning varje gång annars. Så för Alexanders skull är det bra. Man kan ju lämna han mellan 7-12 nån dag och så.. så kan man städa elr göra nåt annat kul under tiden.

Nu måste jag ju börja märka kläder me! Usch, jag måste erkänna att det känns nervöst. Har min lilla kille blivit så stor att han ska börja på dagis/ förskola! ♥

Nu sover Alexander och snart väntar vi besök av Pauline, Molly och Nican :)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Åh vad spännande med inskolning! Förstår att det känns lite jobbigt, jag längtar inte tills Alexander ska börja...

kram på dig

2012-01-02 @ 21:13:12
URL: http://jagochliten.webblogg.se/
Postat av: Pauline

Åh fy tusan så gott med semlor, synd ni inte hade några till oss med ;)

Ja fy jag känner likadant, kommer ju kännas hellustigt men man vänjer sig väl.. Att tiden går så fort alltså!!

Puss

2012-01-03 @ 20:07:19

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback