En dag med "egentid"

Hejsan vänner!
Idag har vi haft lite barnvakt åt Alexander. Faster Jonna passade honom några timmar idag. Dennis och jag åkte till Kalmar. Efterråt åt vi där Dennis bror jobbar som kock.. på Möre golfpub. Himla god mat, men såå mycket. Blev ju proppis efter halva ;)

Efter vi kommit hem så har Dennis slipat och spacklat ute i hallen.. fy som det dammar med allt slipdamm som blir.
Skönt att vi är igång igen.. har kollat på lite tapeter idag, vet vilket stuk jag vill ha iaf :)
 
Nu har Dennis precis kört. Han ska spela match idag. Han tog med sig Alexander och lämnade honom hos farmor och faster på vägen... Han har varit där mycket idag. Känner sig lite dum. Men jag vet att han gillar att vara där och vid 18 kommer idolen "farfar" hem.
Så nu sitter jag helt själv här hemma. Lugnt och tyst och funderar på om jag ska vila lite. Kör väl snart bort till Brändabo och hämtar min sötegrabb ♥
 
Alexander lär sig nya ord och apar efter vad man säger nu mer och mer... idag fick han nys på ett ord som Dennis sa.. "jäkla".. Fint ord ;) Så det sprang han och skrek och skrattade massor efter han sa det. Fel ord han lärt sig :P Men men, går väl inte undkomma nu för tiden!

Min lilla rackarunge ;)

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Åh, håller ni på att renovera hemma? Så kul! :)

2012-06-27 @ 18:20:58
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Angelica- Mamma till Leia & Lowa ♥

Hihi vad söt han är lille busalexander =)
så roligt när dom pratar :D Leia babblar hur mycket som helst, och jag blir nästan förvånad över hur mycket hon kan och förstår :D

Härligt med egentid också så mysigt :D
Sen är jag nyfiken på hallen, ska bli roligt att se efterbilder, för det hoppas jag du bjuder på ?:)

PUSS O KRAM! <3

2012-06-27 @ 19:36:56
URL: http://angelicasandberg.se/blogg
Postat av: Pauline

Åh har han bytt jobb? Bra att maten smakade gott ;)
Härligt att kunna sitta i lugn o ro o äta middagen med :P
Äh det behöver du inte ha dåligt samvete för, tror inte att farmor o farfar har ngt emot det o absolut inte Alexander :D
Haha söta unge! Nej i dagens läge går det inte att komma ifrån, det svärs ju både på radio o tv :P
O jäkla låter iaf bättre än fan, tycker jag iaf :)
Puss

2012-06-27 @ 21:21:34
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Hej gumman! Hoppas ni har haft en superbra midsommarhelg, vilket det ser ut som när man tittar på bilderna ;) Så mysigt bebismys ni har hunnit med också, jag har mycket att ta igen här på din blogg nu! Haha, roligt när de börjar härma även om vissa ors kanske inte är de allra bästa ;) Skönt med lite egentid idag me, det behöver man ibland för att orka!
Kramar till dig vännen!

2012-06-27 @ 22:16:21
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: fian- mamma till Alex

Hej fining!
Vilken underbar bild på lille godingen. Glad blir man av den =)

åå hinner inte riktigt med bloggandet just nu. vet egentligen inte varför hihi, som jag precis skrev i mitt inlägg, skyllle på sommartider ;-)
men jag hoppas allt är bra med er o att ni njuter av sköna dagar.
får försöka bättra mej. puss o kram bästa NI

2012-06-27 @ 23:04:51
URL: http://fianandersson.blogg.se
Postat av: Linda

Hihi söten då! ;)

Skönt med lite egentid ibland, sånt behöver man :)
Pusss

2012-06-29 @ 10:43:07
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se
Postat av: Jenny

Aw vilken liten Busefilur <3 Sötingen!
Sååå kul att kolla tapeter :D
Pussar

2012-07-05 @ 11:32:34
URL: http://jensisdagbok.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback