Graviditetsvecka 28

Hej :) Och välkommen graviditetsvecka 28!! Tänk om en vecka går vi in i 3e och sista trimestern! :) ♥
Jag mår bra, lite extra trött då järnvärdet är lite lågt och min mage klarar tyvärr inte av att ta Niferex varje dag som jag ska.. så ska nog köpa hem en flaska blutsaft och se om det hjälper lite :)

Nedräkningen är i fullgång tills jag slutar jobba. mindre än en månad kvar nu och har bara 5 arbetspass kvar tror jag! Det är väldigt tungt på jobbet, mkt gå, stå, dåliga arbetsställningar som man tvingas till när vårdtagarna ofta bor trång och utan hjälpmedel, mycket in och ut från vår låga leasingbil.. men det ska gå bra! Nu är jag i alla fall inne på min sista jobbhelg.. och hur skönt känns inte det ;)

Bebisen har det trångt där inne nu, det märks.. trycker ofta mot blåsa och revben samtidigt.. bökar och har sig där inne :) Det gör inte ont än dock, utan tycker det känns fantastiskt när den är igång och jag njuter som bara den ♥ Är kissnödig ofta, men det är väl för trycket mot blåsan.

Vi har fått tid för tillväxtultraljud nu i början av december :) Ska bli kul och se vår krabat en sista (!?!) gång i magen.. vet inte om det blir fler tillväxtultraljud efter detta.

Håller mig strax under 60 kg... och har alltså gått upp ca 6 kg nu.. Hoppas inte det blir så jättemycket mer! Är tungt nog ;)

Här kommer veckans magbild! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Härligt med nedräkningen, tycker du är fantastisk som orkar jobba såpass länge med tanke på ditt yrke och att det är nätter.
Så fin mage!

Kram

2012-11-03 @ 20:22:04
URL: http://blogg.mama.nu/fanea
Postat av: Jessica - mamma till Joline & gravid

Hoppas det funkar bättre med blutsaften! Själv har jag fått äran att ta niferex varannan dag nu, som tur är tycker inte magen det är så jobbigt.
Jätte fin mage du har! :)

2012-11-04 @ 15:57:51
URL: http://jessiplusett.blogg.se
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Gravid

Hur lång tid tog det från att du skickade in papper om havandeskap till du fick beslutet? Hade du skickat in allt på en gång eller fick du komplettera? Jag skickade in mitt i torsdags och vill veta nuuuu! Haha. Men har för mig att det tog några veckor sist...

Svar: Det tog exakt 28 dagar från att de fick in papprerna och då skickade jag in allt på en gång, så behövde inte komplettera.. De har tagit rätt lång tid för båda mina besked.. är ju skjukskriven 25% och det har tagit 5-6 veckor och inte fått svar än (de har väntat på komplettering från läkaren)... Men hoppas det går fortare för dig! :) Inom 30 dagar iaf om du skickat in allt som behövs! Ansöker du om hel? :)
imm0rtelle

2012-11-04 @ 22:55:02
URL: http://hannaz.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Å vilken fin mage! Tänk att det närmar sig nu!

2012-11-05 @ 16:13:45
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Lisa

Så mysigt! Du är superduktig som känpar på med jobbet trots att det är tungt :)
kramar till dig!

2012-11-05 @ 20:51:07
URL: http://lisasjostrom.blogspot.com
Postat av: fian- mamma till Alex

Så skönt att du snart går hem. En härlig lång ledighet som väntar ännu en gång. Underbart<3
Kanske vi kan förslka få till en träff då? :) jag har alltid nån dag i veckan som jag är ledig.
Å minns när man närmade sej v30 då tyckte jag nedräkningen till bebis började, ihh så spännande det är :) o snart är du där :)
Skönt att du inte gått upp så mycket o blir säkert inte så mycket till heller.

Puss o kram


2012-11-05 @ 20:59:19
URL: http://fianandersson.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback