Graviditetsvecka 23

Veckorna går fort.. lördag idag igen och firar detta med att gå in i vecka 23 :) Denna veckan har varit bra på de flesta sätt ändå.. ryggen har känts okej, inget illamående, har börjat vänja mig vid tanken med graviditetsdiabetes.. nu senaste dagarna i alla fall.. har fuskat nån gång med nån godsak och det har gått bra ändå..
 
Känner mer och mer rörelser, vilket är väldigt underbart ♥
Har äntligen fått iordning på alla tusen papper som ska skickas till försäkringskassan, både om sjukskrivningen på 25% och graviditetspenningen.. Ska posta det imorgon eller måndag.. känns skönt! Sen är det bara att hålla tummarna att det inte blir krabb med nåt, att nåt har missats o.s.v.
 
Nu på måndag ska jag & Dennis tillbringa hela morgonen/förmiddagen på sjukhuset.. först har jag tid hos läkaren, därefter dietisen och sist diabetessköterskan... Sen blir det att slappa några timmar innan jag ska bege mig på jobbmöte.. skulle egentligen jobbat också, med är sjukskriven den natten.
Dagen efter blir det sjukgymnastik och sen jobb på natten.. sova onsdag, sen hoppas jag det blir lite lugnt ett tag.. pust!
 
Här kommer veckans magbild! :)
 
K.r.a.m. H.a.n.n.a ♥

Kommentarer
Postat av: Pauline

Skönt att få iväg alla papper, håller tummarna att det godkänns direkt utan massa krångel!
Åh din mage växer så fint! <3
Usch ja, vart mycket nu för dig så hoppas med det lugnar ner sig!
Puss

2012-09-29 @ 21:32:36
Postat av: Carro

Fina magen! Härligt att känna massa rörelser.

Ja Elsa hade kolik när hon var liten, så det hoppas jag verkligen inte att Nova får. Det är nog ingen risk att jag försvinner, men visst går man ner mkt när man ammar. Tyvärr går man ju upp ett par kilo sen när man slutar.
Kram

2012-09-29 @ 23:53:17
URL: http://carrokrille.blogg.se
Postat av: Hanna Z | Mamma - Mode - Gravid

Haha, det är egentligen inget speciellt alls. Men Elliot tycker det är superskoj, springer runt med sin hammare och säger "hamra o spika!" på repeat, kanske blir en snickare av honom? hihi. Ska visa när det är färdigt!

Finismagen! Visst är det underbart med alla rörelser? BM sa att vi har en livlig en och det känns vill jag lova, hihi. Sparkar både högt och lågt och överallt, mys! Och usch ja, försäkringskassan, minns att det var så himla jobbigt med alla papper hit och dit. Måste skicka in mitt moderskapsintyg idag med. Tack för påminnselse:)

2012-09-30 @ 13:12:10
URL: http://hannaz.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Finaste magen! :)
kramar

2012-09-30 @ 20:29:10
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Jenny

Hoppas att du får svar från Fk snart!! alltid ska de ta sån tid me de tycker jag..!!
Pusssssss

2012-10-08 @ 19:48:39
URL: http://jensisdagbok.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback