Myggbitet öga och fotografering imorgon :(

God morgon på er.. eller ska jag säga god förmiddag kanske ;)

Idag blev jag helt chockad när jag vaknade av Alexander.. han hade gett mig sovmorgon till 9.30 :O Inte ofta det händer! Men och andra sidan vet jag nog orsaken.. han är genomförkyld :(

Och idag får jag även ångra att jag tog med honom på en liten skogspromenad igår.. han har nämligen fått ett myggbett vid ögat, vilket resulterar i svullet rött ögonlock! Plus att han har ett i pannan med!
Imorgon är det ju fotografering på dagis :( Så himla typiskt! Hur ska jag nu kunna få ned svullnaden? Har ni tips?

Om två timmar ska vi hämta upp svärmor/ farmor och åka vidare mot Kalmar sjukhus. Ska på det där läkarbesöket idag. Alexander får busa med farmor under tiden jag är där inne. Hon följer med, för fast att jag varit där så många gånger är jag osäker på vägen (alltid Dennis som kör annars, men han kunde inte följa med idag).. Så idag får jag veta vad läkaren kan erbjuda mig.
 
K.r.a.m. H.a.n.n.a ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas att du får bra besked och hjälp hos läkaren idag, håller tummarna!

Vet tyvärr inget som hjälper mot myggbett, hoppas att det går ner av sig själv.

Sv: Man har ju som inte samma tid att bara gå runt och fundera på livet i magen nu, när vi har varsin liten som vill ha och behöver uppmärksamhet..Då går nog tiden mycket snabbare :) Vet att jag med Astrid kunde räkna "-Aha..23+2 idag" och nu är det "-VA? Byta vecka NU IGEN?" :D

2012-09-03 @ 11:13:16
URL: http://hannovsky.blogspot.som
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

När Edvin vart getingstucken fick vi låna en olja som säljs på hälsokost. Svullnaden gick ned nästan direkt. Minns inte riktigt vad det var för olja, men gå in och fråga där kanske :)

Jag håller tummarna för att läkarbesöket ska gå bra!

2012-09-03 @ 12:12:09
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 <3

Hoppas han piggar på sig! Vi har samma problem här, fotografering på onsdag och två jättemyggbett i pannan :( tyvärr vet jag inte vad man kan göra åt dem..
Hoppas det går bra hos läkaren idag!
kramkram

2012-09-03 @ 13:26:36
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Å vad typiskt sånt är! lagom till Emmas första fotografering drog hon på sig världens ögoninflammation... ;)

2012-09-03 @ 21:41:59
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Emma

ja sist vi var i skogen så var de flera mygg på Benjamin hela tiden. Tror dom gillar deras söta blod:)

dock så blev han inte svullen av myggbetten som skönt är.

2012-09-04 @ 13:45:06
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Pauline

Oj vilken svullnad!
Använde ni salvan lr gick det ner av sig själv?
Puss

Svar: Den gick ner av sig själv och myggbettet på pannan gömde jag bakom lite consealer när han skulle fotograferas ;) Puss
imm0rtelle

2012-09-05 @ 13:04:43

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback