Saftiga ost sconesbullar


Jag tror jag har lagt in detta receptet tidigare, men det tåls att visas igen. Dessa godingar åt vi till frukost idag. Suupergoda och saftiga scones med ost i, som inte smakar någon ost direkt (beroende på vilken ost man väljer) utan mest blir saftiga och goda. De går ju på nolltid att göra också, kanske inte det nyttigaste allternativet, men ibland är det gott :)

Ost sconesbullar (6 st)
 
3½ dl vetemjöl
2 krm salt
1½ tsk bakpulver
1½ dl riven smakrik ost
2 msk smör
1½ dl mjölk
Vallmofrön till garnering

Gör så här:

1. Blanda alla torra ingredienser.
Finfördela matfettet i mjölblandningen.
2. Häll i osten och mjölken och arbeta raskt ihop degen.
Forma till 6 "bullar" och lägg i muffinsformar.
3. Snitta varje bulle och strö över vallmofrön.
4. Grädda mitt i ugnen i 12-15 min i 250 grader.

Kommentarer
Postat av: Maria

åh vad gott! :)

Svar: Ja de rekommenderar jag verkligen. Så enkelt men ändå så gott! ;)
imm0rtelle

2013-08-17 @ 08:46:54
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander 101217 och gravid<3

Så goda, de måste testas någon dag!
kram!

2013-08-25 @ 12:32:10
URL: http://jagochliten.webblogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback