Ett besök på förlossningen


Idag blev det en liten tur till förlossningen. Bara för att kolla så allt var bra med bebis, tycker mig kännt minskade rörelser sen nån dag tillbaka. Men bebis mådde bra! Hjärtat slog så fint mellan 145-150 slag. Låg 20 minuter med ctg och hade några sammandragningar under tiden.

Jag lämnade även blod till blodgrupperingen. Och sen fick vi träffa läkaren. Han kollade bebisen med ultraljud, mätte olika flöden. Oj, så trångt det är där i magen nu för stackars bebisen! Läkaren kunde tyvärr inte göra nån viktuppskattning eftersom jag gjort ultraljuden i Kalmar då jag tillhör en närmre vårdcentral än Karlskrona. Men han sa att den är lite större än en normal svensk.. typ som Alexander var då med andra ord... Så det blir nog en pojke till runt 4100g =) Spännande! Hoppas inte den är så mycket större bara.. lite skrämmande ju! :S

Efterråt kände läkaren om jag öppnats nåt och det hade jag, 2-3 cm... närmre 3 om jag förstod honom rätt. Han gjorde en hinnsvepning också. Gjorde inte speciellt ont men det var lite obehagligt. Efterråt har jag haft väldigt mycket mensvärk.. Se om det hjälper till och sätter fart, så det blir bebis snart!

Under tiden Dennis och jag var där, så var Alexander med farfar. De åkte runt till olika affärer och hade kommit hem ett tag innan oss bara. Sen sov Alexander gott ett tag och jag lagade lunch.. och Dennis åkte och jobbade ett par timmar. Nu har jag bara vilat sen han kom hem.

Så det var min dag... mycket bebisprat nu i alla inlägg.. men det är ju det som händer i mitt liv nu :) Mycket tankar och så kring det.. Kram på er

Kommentarer
Postat av: Sara- mamma till Signe och bebis i magen

Var bor ni någonstans? Har fattat att det inte är så långt från Karlskrona. Mina svärföräldrar bor på Senoren utanför Karlskrona, så vi är där ganska ofta :) Vilket sjukhus ska du föda på? Hoppas det sätter i gång i natt! Väntar med spänning :)

2013-02-04 @ 18:24:30
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Postat av: Hanna W ❥

åhå, vad spännande!

2013-02-04 @ 20:54:16
URL: http://mammahjartat.blogg.se
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Vad skönt att allt var bra med bebis! Men nu får den envisa lilla rackaren komma ut så slipper det vara så trångt åt den ;)
Hinnsvepningar brukar funka riktigt bra, så nu håller jag tummarna :)

Puss!

2013-02-04 @ 21:02:30
URL: http://sagabus.blogg.se
Postat av: Carro

Tror det startar när som nu. Känns det som att värkarna har tilltagit ngt efter hinnsvepningen? För mig tog det knappt 4 h från första värken till Nova var ute, så det var mkt effektivt med hinnsvepning.
Nä, vi har inte så stort badrum. Ca 5 kvadrat bara.
Kram

2013-02-04 @ 21:14:00
URL: http://carrokrille.blogg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Skönt att få se att bebis mår bra!
Och båda mina förlossningar har startat med hinnsvepning, så nu håller jag tummar och tår hårt för att ni snart har bebis i famnen!
Kram

2013-02-04 @ 21:25:53
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Med Edvin minns jag att slemproppen lossnade bara timmen efter. Morgonen efter började förvärkarna. Och kvällen efter det är han född.

Men Tore så började värkarna kvällen efter hinnsvepningen, och mitt på dagen efter det så föddes han :)

2013-02-04 @ 21:37:00
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Hanna Z | Mamma Mode Gravid

Ja jag har alltid tyckt att dom ser så lika ut, bara att magen är större denna gången, men på dessa bilder ser ju formen heeelt annorlunda ut! Ja jag såg ju att ni varit på förlossningen en sväng, skönt att allt såg fint ut! :) Och nu håller vi tummar för att bebis kommer snaaaaart!

2013-02-05 @ 09:30:19
URL: http://hannaz.se
Postat av: Maria - mamma till ps-trillingar plus två!

Nu kommer nog alldeles snart er lilla skatt.
Förstår att väntan känns lång, men så skönt att allt såg bra ut!

Kramar

2013-02-05 @ 10:43:16
URL: http://mammatillfem.wordpress.com
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Skönt att allt såg bra ut... hoppas hinnsvepningen gjorde nytta och att liten kommer snart!

Alice skriker inte å mycket på nätterna, utan är mest uppe och bökar runt/äter så Emma har inte störts så mycket - än, tack o lov! Bara en gång hon vaknat hittills och det var när Alice fick ett fel tag och jag skrek ;)

2013-02-05 @ 17:33:06
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Pauline

Skönt att allt såg bra ut! :-)
En manlig läkare var ju lite häftigt att stöta på på förlossningen ( eller kanske pinigt om man bryr sig om det :-P) Har inte lyckats träffa en manlig som jobbar där, o faktiskt rätt glad över det :-P
Spännande att snart få se hur stor bebisen är och hur den ser ut osv :-D
Hihi bebisprat är alltid skoj!
Fin du är! <3
Puss

2013-02-05 @ 21:01:22

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback