Ellies utveckling :) (Drygt 6 månader gammal)

Nu börjar det hända grejer här hemma... lillan utvecklas i rasande takt och blir allt mer stadig. Nu kan hon sitta flera minuter innan hon tippar :) Ser så gulligt ut när hon sitter där och leker med sina leksaker.. som även de är mer och mer intressanta :) Skallrorna är de bästa :)
När hon sitter hos mig i soffan vid datorn så vill hon dra i mina sladdar (vilket hon inte får hihi).
Hon har ju hittat fötterna och vänder sig fram och tillbaka och lyckas flytta sig från filten och fråga mig inte hur ;) Men hon snurrar och har sig när hon ligger på magen :) Så det känns som att det inte dröjer så länge innan hon börjar hasa sig fram mot saker.
Ellie är en riktig fruktälskare.. Hon brukar få frukt i sin "Fresh food feeder", så hon inte ska få i sig några bitar då man lägger de i ett nät. Hade det till Alexander också.. men han uppskattade den inte lika mycket som Ellie gör. Hon har smakat bl.a. melon, kiwi, banan och gurka i den.. och hon håller i den själv och för den till munnen.
Gröt och puré är hon inte så glad för ännu.. Men provar då och då :)
En riktig dregeltjej är hon så får jämt ha dregglis på henne (glöms bort ibland)... jag kan dock inte se några spår av tänder ännu.
Ögonen skiftar.. men jag tycker nog att de är mörkare nu och går mot brunt i mitten (pappa & storebror är brunögda och jag är grön/blå).
Hon har storlek 62/68 i kläder... mest 68.. men beror på en del 62 är ju stora/små lika så stl.68.. så det beror på fabrikatet..
Vi har börjat köpa blöjor i storlek 4 nu.. samma som brorsan har när han har blöja hihi :)

Älskade lilla du

Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback