Kycklingrullader fyllda med kantareller och mozzarella

Hej på er! Så snabbt denna måndagen har gått! Alexander var på dagis på förmiddagen, sen sov båda barnen efter han hämtats hem. Lagom till Dennis kom hem från jobbet, så hade jag middagen klar. Vilken middag sen då, blev såå gott! Tänkte lägga in receptet här, för det ska göras om flera gånger minsann! Har hittat på det själv och inte gått från något annat recept, så då är det extra kul när det blev så lyckat.. nu har jag inte måttat något, utan bara gått på känsla :)

Kycklingrullader fyllda med kantareller och mozzarella
För 3-4 personer

6 st kycklingfiléer (två- delad kycklingfilé)
1/2 dl crème fraiche
1- 1 1/2 dl kantareller (jag hade i frysen)
En liten bit finhackad purjolök
Ca 1/2 dl riven mozzarella
Svartpeppar, rosépeppar, salt, vitpeppar
2-3 msk Kycklingfond
4-5 dl grädde + vatten
Coloritsoya
Maizena

Jag började med att banka ut filéerna lite. Blandade sedan crème fraiche, finhackad purjolök, mozzarellaost och kantareller (som jag hackat i lite mindre bitar). Klickade på några skedar på filéerna rullade ihop och fäste med tandpetare. Kryddade sedan med svartpappar och mald rosépeppar.
Brynte de runtom i stekpannan och lyfte sedan upp de på ett fat.

Därefter gjorde jag såsen i samma panna. Hällde i grädde och vatten, resten av röran med kantarell, mozzarella osv. Kycklingfond och coloritsoya. När det kokat upp la jag i rulladerna igen och så fick de puttra ett tag.. ca 30 minuter. Smakade av med salt och vitpeppar och fick koka ihop med lite maizena.

Till detta serverade jag ris, kokta grönsaker/broccoli, blandsallad och svartvinbärsgelé.

MUMS! Smaklig spis! :) Kram på er

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Men så mumsigt!! Duktig du är på att laga mat :)

och jag tror inte att det var energin som gjorde att jag rensade i köket igår. Det var nog mer att få något annat att tänka på när jag var hungrig. vilket är den stora nackdelen med 5:2-dieten, man är så hungrig två dagar varje vecka ;)

kram

2013-11-12 @ 07:08:06
URL: http://www.elinteg
Postat av: Hanna Z

Ja fantastiskt, helt underbart var det och hotellet/spat var otroligt!

Åh jag märkte att det inte gick, men fick hjälp med det så nu är det som vanligt igen, undrade varför jag inte fått en enda kommentar där, haha. Knubbiga bebisben är det bästa, herregud vad gosiga!

Åh vad gott det lät!

2013-11-12 @ 10:40:29
URL: http://hannaz.se
Postat av: Emma

vad gott de där såg ut, du verkar duktig på göra mat:) jag har ingen fantasi o följer nästan alltid recept:)

Svar: Ja ja tycker det är ganska kul med matlagning, iaf ibland :) Inte så ofta jag går efter recept o ibland är det svårt att experimentera då jag har en kräsen karl i huset :P
imm0rtelle

2013-11-12 @ 19:18:00
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander och William <3

Vad duktig du är på att laga mat! Perfekt med dina middagstips, detta måste jag absolut testa :)
kram gumman!

2013-11-18 @ 20:40:44
URL: http://jagochliten.webblogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback