Barnmorskan v.33

Har precis varit hos barnmorskan. Bröt ihop när jag berättade om mamma. Berättade även hur jag tyckte om läkaren vid tul igår, tydligen inte första gången hon hört om henne.. Läkaren hade inte ens skrivit den uppskattade vikten i journalen. Men min bm räknade ut att den borde väga ca 1700gram nu enligt de -14%, mitt sf-mått har även sjunkit lite enligt kurvan. Fortsätter det att sjunka så får det kollas upp.. Fick hem ett papper om födelseplan att ha med till förlossningen, hon skrev även ut journalpapperen. Bebisen ligger nu rätt, något ruckbar, inte långt ifrån helt fixerad.

 

Vecka: 32+3
Sf-mått: 30
Vikt: 64
Blodtryck: 120/70
HB: 120 (har ökat igen)
Socker: 3,7
Hjärtslag: 149 (var uppe i 153)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Skönt att du har en bra barnmorska iaf ;) och att bebis verkar må bra där inne

2014-08-27 @ 16:00:50
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Skönt att bebis mår bra mitt i allt det jobbiga <3
Kram

2014-08-28 @ 09:02:54
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback