Barnmorskebesök

Blev ett besök till barnmorskan idag. Dennis följde också med. Har tider inbokat nu graviditeten ut.. Känns som det kommer gå såå fort nu resten av tiden och vi längtar otroligt mycket efter att få se vår lilla bebis.
Det gick iaf bra hos barnmorskan.. vikt 64 kg (har visst "bara" gått upp 8 kg då jag tydligen vägde 56kg på hälsosamtalet, sedan kräktes jag mycket i början och hade gått ner 2 kg när jag var på inskrivningen.. Jag hade ingen äggvita i urinen, bra blodtryck 115/70, blodsockret låg på 3,9 och hb på 118. Helen (bm) tyckte jag skulle prova blutsaft för att inte järnvärdet skulle sänkas mer som det gjort lite hela tiden under graviditeten. Jag har fått sluta med Niferex (för säkert 2 månader sen) då magen inte klarar det. Tog även upp att jag fått åderbråck, så hon tyckte jag skulle köpa stödstrumpor, men får se.. nu är det nog alldeles för varmt att ha det.
Hon försökte känna hur bebisen låg, men de är svårt med min mage säger hon alltid.. magen är rätt "hård", men hon kände nåt uppevid som var antingen huvudet eller rumpan :P Hjärtat slog 144 slag idag och det lät fint <3 Sf-måttet fick hon till 28.
Kram

Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback