Graviditetsvecka 30

Wow vecka 30 idag! Ännu ett mål mått i graviditeten. Nu är det verkligen nedkräkning till vår bebis ska anlända :) 76 dagar kvar till bf.. 72,9% av graviditeten är gjord.. Jag förväntar mig ju att gå över tiden några dagar, då jag gjort det med de andra. Men den kommer ju när den är redo :) Kanske innan, kanske efter bf :)
Nu tycker jag att magen har börjat sjunka lite. Så förhoppningsvis har bebis vänt sig rätt nu.
Tröttheten sitter kvar.. det är väl det jobbiga nu. Annars tycker jag att jag kan göra rätt mkt utan att känna av foglossningen så värst. Har fått åderbråck som gör lite ont när jag stått och gått mycket, men det brukar lägga sig efter vila.
Jag blir snabbt andfådd och har ju ökat ganska många kilon.. Jag mäter 104 cm i omkrets runt magen :P Lite kul att mäta! Vågen står på 64 kg :( Huuja! Hoppas jag går ner det snabbt sen! Så är nog inte bara mage denna graviditet som med Ellie.. utan har nog lagt på mig lite både här och där som jag gjorde med Alexander. För mycket av det goda antagligen.
Blodsockret har det funkat bättre nu som sjukskriven. Inte så många blodsockerfall..
Både sjukskrivning och graviditetspenning är godkänd nu av fsk. Alltid lika dryg väntan innan man får svar och framför allt pengarna.. Men det har jag iaf fått nu..
Kram på er

Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback