Tillväxt ultraljud v.33

Idag har vi varit på sjukhuset för att kolla så bebisen växer som den ska. Det känns så konstigt, mamma har lämnat oss och snart kommer en ny liten person till oss.. glädje möter sorg.. och glädje igen.

Fast att ultraljudet var en riktig besvikelse, så är jag glad att allt såg bra ut med bebisen. Pigg bebis som rör sig och bökar mycket. Hade väldans hicka idag vid ultraljudet. Bebisen ligger precis som jag anat.. huvudet neråt, ryggen på min vänstra sida och benen åt höger.. Där det oftast sparkar. Vi fick inte ens en bild med oss idag :( Frågade ändå och påpekade att vi fått det vid tul vid de andra graviditeterna. Fick inte heller veta ca vikt/längd, utan bara procentsatsen. Väldigt dålig o känslokall läkare vill jag säga.. blää!

Bebis låg lite under, men ändå inom det normala vad jag förstod det som.  -13,8% var bebis nu. Det säger mig inte så mycket, men det var de siffror jag fick. Vi ska hålla koll på sf- mått som vanligt iaf.. men hon trodde inte det behövdes fler ultraljud.. Har tid hos barnmorskan imorgon, så ska se om hon kan läsa några andra siffror i min journal....

Kommentarer
Postat av: Pauline

Meen, vad tråkigt att läkaren var sån :( Inte rätt jobb för den personen egentligen kanske? :/
Får hoppas att barnmorskan vet mer :)
Usch ja förstår att det känns lustigt, farmor gick ju bort när Max låg i magen, dock inte så tätt inpå men iaf, sorgen fanns ju där o gör fortfarande även om det är lite lättare att tänka på henne idag <3
Skönt att hon iaf fick veta att ni skulle bli en till i familjen <3
Puss

2014-08-26 @ 21:46:39
Postat av: Emma

Vad tråkigt att du fick en så känslokall läkare!
om ni betala för bilden kunde ni väl fått en bild?

2014-08-31 @ 14:21:02
URL: http://www.mammaemmatillpojkar.blogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback