Aubergine och zucchinigratäng

Måste bara dela med mig vad jag lagade ikväll :) Blev sen middag, men ack så god! Vi helstekte marinerad fläskfilé och till det gjorde jag en aubergine och zucchinigratäng. Den ska jag verkligen göra fler gånger. Pojkarna åt potatismos till :P Men Alexander åt nog lite av den tror jag :)
 
Skiva 1 aubergine på längden,
strö på lite salt på varje och låt ligga en stund,
skiva 1 zucchini, lägg de i en form,
strö över en bit strimlad purjolök, lite svartpeppar,
därefter 1 skivad tomat, på med riven ost
och typ 2-3 dl grädde..
Hade den i ugnen i 225grader tills den va klar

Såsen är gjord på creme fraiche och sambal oelek :) Köttet ser lite mörkt ut :/ Den va inte riktigt klar så fick steka till den i skivor sen, men god var den ändå.. Legat i marinad sedan igår morse :)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: biggeros

Lät verkligen smarrigt med Aubergine & Zucchini gratängen. Ska absolut prova att tillaga den. Ha en trevlig måndag😊

2014-01-06 @ 11:31:50
URL: http://biggeros.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander och William <3

Åh vad gott det lät, perfekt att kika in på din blogg när man vill ha lite matinspiration!

2014-01-06 @ 20:26:19
URL: http://jagochliten.webblogg.se

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback