Min födelsedag

Hej på er! Vill börja med att tacka alla släktingar, vänner och bekanta som skrivit fina grattis hälsningar till min idag på min dag..
Dagen började med att pojkarna gick ner, tände pannan, började baka. De kom upp och sjöng för mig, Ellie vaknade med ett stort smile och trodde nog det var hon som fyllde 1 haha... men det dröjer nån vecka till :)
Killarna hade dukat fram frukost.. kokta ägg och nybakta scones. Mumsigt! Efter frukost tog jag med mig Alexander ut för lite egentid med honom, medan Dennis bakade mera och Ellie sov förmiddagsvilan. Alexander och jag åkte pulka :) Visar fler bilder imorgon <3
Sedan körde jag en sväng till affären, vi städade undan lite.. först skulle vi bara ta en mysdag bara vi, men ringde till Dennis föräldrar om de ville komma på fika. Även Joel med barn och Phille med familj kikade förbi under dagen/kvällen.
Dennis hade bakat kanelbullar, jag bakade muffins och så gjorde vi en chokladtårta tillsammans. Egentligen skulle Dennis lagat maten idag.. men det blev att han skalade potatisen och satte igång grönsaker och jag gjorde själva maträtten och såsen. Det är så vi brukar dela upp det :P Idag ville jag äta kålpudding, dagen till ära. Valde det ofta på min födelsedag när jag var liten.. en favvorätt.. även om den aldrig kommer bli lika god som mammas.
Nybakat! Chokladmuffins och kanelbullar
Tårtan vi gjorde.. inte riktigt som tänkt.. men god blev den.

Blev uppvaktad av svärföräldrarna igår kväll.. En fin orkidé, chokladkartong och två tavlor från Enkla till barnens rum. Fick även ett kort på posten av min far med ett presentkort i och Phille med familj hade med en blomma idag när de kom.

Ja det blev till en mysig födelsedag, inte så lugn dock.. men trevligt minsann :) Kram på er

Kommentarer
Postat av: Fanny

Grattis! Låter ju som en toppen födelsedag! :)

Svar: Tack :) Ja den blev mkt bra :):)
imm0rtelle

2014-01-19 @ 22:24:59
URL: http://bamboladipezza.blogg.se
Postat av: Lisa - mamma till Alexander och William <3

Grattis i efterskott gumman! Hoppas dagen blev precis så bra som du ville ha den :)
kramar!

Svar: Tack gumman! Jadå den blev bra :) Kram
imm0rtelle

2014-01-22 @ 19:56:10
URL: http://jagochliten.webblogg.se
Postat av: Pauline

Mysigt att ni fick en så trevlig dag :) O att du blev lite firad iaf ;).
Puss

2014-01-28 @ 10:48:14

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback