När kroppen inte velat samarbeta


Idag har inte min kropp velat samarbeta alls med mig. Har fått två blodsockerfall och drygt en timme efter att ha ätit grillad kyckling, ugnsrotsaker, kall bearnaise, melon, jordgubbar, druckit vanlig pepsi m.m så låg blodsockret bara på 4,7.. man ska normalt 2 h efter måltid ligga mellan 6,5-7mmol... Alltså några värden under det normala, även bara efter 1h.
Jag vet inte riktigt vad som hänt och jobbigt är det för jag är trött, irriterad, matt o orkeslös. Varit yr och illamående. Troligtvis kommer jag få sjukskriva mig ena natten i helgen, för jag vågar inte jobba 2 nätter i rad nu när det ligger så lågt. Jobbar jag två nätter måste jag sova hela dagen och då rubbar jag ju mina måltider.
De tre närmsta veckorna har jag bara en natt/vecka. Och sen midsommarveckan är jag helt ledig, veckan därpå har jag 1 natt den veckan.. Men mina två sista veckor innan sommarsemestern har jag också två nätter i rad. Så hoppas det kommer funka.
Så en lite jobbig dag har det faktiskt varit emellanåt.

Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback