Motivationen

Nu har jag äntligen börjat ta tag i mitt liv och ändrat vanor. Dels har JAG, som nästan aldrig varit på ett gym börjat träna! Jag har inte kommit till den punkten att jag åker och tränar själv, men tillsammans med min syster gör jag det gärna så ofta det bara går. Försöker komma iväg iaf 2 ggr/v och oftast tidiga morgnar då det passar syrran bäst :) Och mig med för den delen. Jag övar upp konditionen och styrkan.

Inte nog med det så har jag ändrat mina vanor vad det gäller godis, läsk, kakor... Sedan Dennis började jobba 5 Januari och julledigheten var slut så har jag inte ätit något av det jag skrev på vardagarna. Utan nu är det lördagsgodis som gäller om jag ska bli av med magen o låren :) Sen tycker jag det blev en väldigt dålig vana eftersom barnen också fick godis lite väl för ofta under julen, så det är lördagsgodis som gäller för de. Självklart bortsett från kalas eller om man fikar tillsammans med vänner. Men med måtta såklart :)

Nu är det bara två dagar tills jag fyller 30 och efter 3 barn och mycket fokus på de så vill jag gärna tänka på mig själv, vad jag egentligen mår bäst av. Tilde har såklart fått följa med till gymmet, men jag tycker hon har skött sig toppen varje gång. Mest suttit i babyskyddet och kikat och tillslut somnat gott till musiken :) Hon tittar på mig precis som hon förstår att mamma faktiskt vill bli fin ;)

Nu hoppas jag att detta kommer hålla i sig. Ju större Tilde blir, desto mer vaken kommer hon vara och då kanske det blir lite kruxigt att ha med henne till gymmet. Men så länge det funkar är jag väldans glad. Detta är absolut inget Nyårslöfte, utan det är äntligen min motivation som är här och jag har tagit steget och rädslan att börja på gym och tycker det är riktigt kul! Men, som sagt att träna själv är jag inte riktigt "mogen" för än.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback