Gräsklipp o så en kräsen en....

Tja!
Nu har jag haft ett 3 nätters pass på jobbet. Ska bli så skönt att vara ledig till söndag nu! Och då jobbar jag bara en natt :)
Jag känner att 13 nätter och 3 möten kanske är liite för mkt för vad jag orkar med just nu.
Men i juni ska jag lyxa till det rejält. Då har jag lagt in om ledigt 2 nätter + att jag inte kommer hoppa in extra,. ligger så mkt plus.. över 100 timmar när maj är gjord. Så i juni kommer jag endast jobba 8 nätter och ha ett möte! Jag behöver verkligen det =) Ska bli skönt!

Nu är katterna ute i deras rastgård. Dem har varit det en stund varje dag sen i söndags. Jag måste ju vänja dem vid det. Engman sitter och skakar och Turbo jamar.. Och Engman kryper helst upp i min famn när jag är där...
Jag hoppas vi ska köpa lite mer virke någon dag så vi kan bygga klart innehållet. Och så ska vi sänka hängbron. Verkar som om mina katter är höjdrädda oxå hehe :P 

Btw, idag har Dennis varit i Jämjö och köpt en gräsklippare. Mitt krav va att den skulle ha uppsamlare och Dennis hade egentligen massa krav. Den skulle va självgående, ha en speciell motor i.. och helst hade han velat att den skulle stå i "stand by" typ, när han tömmer uppsamlaren. Men det finns typ inte längre om man inte vill ge 10-15 tusen för den. Så han får starta om den varje gång.. Men hur jobbigt och svårt kan det va?! ;)

Idag ska vi nog bara äta lite grillad korv. Vi orkar inte med något avancerat. Jag kanske gör lite rabarberpaj till mig. Dennis den kräsne äter ju inte det. Det som är såå gott! Vi har fullt med rabarber nu. Tog med mig lite till Agnete i natt på jobbet. Så hon blev glad..

Snart kommer Dennis hem med släp och sin nya gräsklippare... Han kommer säkert vilja testa den idag.. fast det egentligen inte behövs hehe...

Ååååh vad skönt att va ledig nu några dagar =)

Imorgon ska jag bara va hemma o pyssla lite hemma. Har hört att det ska bli dåligt väder imorgon.. Så det är perfekt för att städa då. Och på fredag ska jag in till stan med Pauline och handla lite födelsedagspresenter till Dennis ponken..

Hoppas att allt är bra med er mina vänner!!!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Johanna

oh gott med rabarberpaj coh grilald korv :)

2009-05-13 @ 17:37:53
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Pauline

Usch ja du har mycke i maj, skönt att juni blir lugnare iaf :)

Får hoppas att katterna blir nöjda när ändringarna e gjorda ;)

Åh det e ju superdupergott med rabarberpaj, inte ätit det på länge :/

Haha dessa pojkar med sina leksaker ;D

Japp vi ses på fredag! :):) Puss

2009-05-13 @ 22:00:56

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback