Vad är den mest romantiska "finaste" överraskning din kille gjort för dig, och du för honom?


Inte för att jag dricker kaffe, och inte för att jag har mjölk i kaffet, då jag väl dricker kaffe. Vilket händer ytterst sällan. Men visst finns det saker som man kan bli irriterad även på sin älskade. T.ex. gamla strumpor och tomma petflaskor som ligger slängda på golvet och inte där dem hör hemma.
Och på lördagskvällarna då vi myser med godis och så.. så får jag va snabb... om jag vill ha nåt vill säga. Jag kan dricka ett glas läsk och han resten av flaskan. Snacka om glupsk!
Hur har ni det där hemma? Ni med sambos osv. vad finns det som ni kan reta er på och som er man aldrig lär sig, hur många gånger man än säger till honom???

Självklart överväger ju sakerna som man avgudar med dem och är tacksam för. Hemma hos oss finns flera exempel; att vi alltid hjälps åt med att laga middagen och äter den tillsammans. Vi handlar alltid mat och pantar flaskor m.m. tillsammans. Vi båda hjälper till med tvätten och diskmaskinen
Vad gör ni i stort sätt alltid tillsammans? Och då tänker jag speciellt på vardagssysslor o.s.v. 

Romantisk? Ja jag kan inte påstå att Dennis är så extremt romantisk precis. Det händer inte så ofta att jag t.ex. får blommor av honom. Klart att han visar sin kärlek, det behöver man ju inte göra för att ge bort saker. Men det är bara själva grejen med att få t.ex. en blomma då och då. Man blir ju väldans glad. Men det handlar ju lite om att både ge och ta också. Jag kan inte påstå att jag är bra på att överraska honom med nån present. Det är nåt jag gör väldigt sällan. Kanske att han bättrar sig om jag gör det.
Tycker du att romantik/överraskningar är en viktig del av ett förhållande? Att få en blomma elr en present då och då och inte bara när man fyller år. Eller få t.ex. en överrasknings- picknick!? Tycker du att det är lika viktigt att kvinnan hittar på nåt, som mannen?

Tillslut tänkte jag fortsätta med den senaste frågan.. alltså en följdfråga..
Vad är den mest romantiska "finaste" överraskning din kille gjort för dig, och du för honom?

Kommentera gärna dina åsikter! =)

Kram Hanna


Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul inlägg!! :P Det jag retar mig mest på med Peter är nog hans kläder son kan ligga precis överallt... Jag är iofs också slarvig me kläder, men jag slänger iaf in de i klälkammaren! Peter kan slänga sina kläder precis varsomhelst! Datastolen (där det hänger ett par Jeans just nu som han looovade att ta bort de första han gjorde i förrgår morse)kökssoffan,,köksstolarna, badrumsgolvet, hatthyllan,skohyllan, soffan... Ja överallt kan hans kläder finnas :P



Hm vi brukar städa tillsammans... inte alltid samtidigt, men han kan lika gärna ta fram dammsugaren som jag! Sen brukar jag laga maten och han diska och duka under tiden.. det är mysigt tycker jag :)



Ja jag är en person som älskar överraskningar! Behöver liksom inte vara nån stor överrasknig utan en liten funkar lika bra =) Peter är väl lite så där med överraskningar, men ibland händer det! Ja det är väl lika viktigt att jag överraskar honom.... men vet inte om de blir så ofta :S ibland kanske jag överraskar me nån god mat å efterrätt iofs... å ibland har jag köpt hem nåra lotter å så :)



Hmmm jag kommer ihåg en gång.. tror de va för ett år sen ungefär... Du köpte han hem min favoritbakelse och en fin blombukett som jag fick! Det uppskattade jag! =)

Hm, de finaste jag gjort... hmm.. det ska ju egentligen Peter svara på! :P Men jag kommer ihåg en gång när vi hade bråkat... då åkte jag och köpte en blombukett till honom och skrev nåra fina rader till honom på ett kort :)



Puss å kram!



2009-09-10 @ 13:52:55
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha Vet du vad?!?! Idag överraskade Peter mig me blommor! så konstigt! Han visste inte om detta inlägget ju! hehe!

Pussa

2009-09-10 @ 20:41:49
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback