Skogsmullar och tens

Hej ni som läser!
Idag har varit en mysig dag. Syster yster Annika kom hem till mig vid halv 9. Då hade jag gjort nybakta sconesbullar med texmex ost i. Till det hade vi marmelad och ost och te med apelsinhonung.. det var gottigt..
Sen åkte vi till Rödeby för jag skulle ju hämta TNS-anpparaten hos sjukgumnasten. Trodde det skulle gå snabbt där. Men jag fick nog världens mest pratsamma sjukgymnast. Hon hade 3 barn och berättade hur tensen hade hjälpt henne m.m. Var kul att höra, men stackars syrran väntade i bilen med malou och Acira. Så där fick hon vänta i 40 min som mitt ärende tog.

När jag var klar åkte vi in i de djupa skogarna för att plocka kantreller... vi hittade ganska många, men alla va ju på tok för små.. riktiga bebisar.. så dem får vänta några veckor till innan dem kan plockas... Så får man se om jag orkar gå och lunsa med tjockismagen i skogen då. Nu var det väldans jobbigt och man blir ju svettig och andfådd av minsta lilla. Så innan vi åkte, så tog vi oss lite picknick... goda äggmackor och jättegott te!

Tack för idag syster yster!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Haha samma sjukgymnast som jag hade första gången låter det som :P

Får hoppas att svamparna växer till sig tills nästa gång :)

Puss

2010-08-13 @ 23:35:37

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback