No baby!

Bf+2 idag... ingen bebis.. bara en enormt stor väntan och längtan.
Har värkar varje dag och sammandragningar, men det blir inte så mycket mer än så.. har ju haft förvärkar i 3-4 veckor snart till och från.. men nu har de iaf  börjat komma oftare... några gånger per dag...när värkarna sätter igång går det fruktansvärt ont. Och jag avvaktar för att se så dem inte går över... men dem går över....
Åhh vad jag längtar tills dem inte går över, så jag kan ringa in till förlossningen och in och föda vårt lilla barn!

Idag har Denne och jag varit hos barnmorskan. Koll av mitt blodtryck... det låg på 125/90... och bm ringde och pratade med läkare om jag skulle få komma in på ultraljud för att kolla flödet i navelsträngen... men vi skulle avvakta lite till... jag har ju haft lite högt nu i några veckor...
På torsdag ska jag tillbaka till bm (om inte bebis kikat ut) och kolla blodtrycket då me. Och så e det ju de här stickorna hemma för att kolla äggvitan i urinen.

Igår började jag känna mig helmysko... matt, svettades, svartnade för ögonen och va helt darrig... superläskigt... ca 2,5-3 h efter frukost... Hade ätit som vanligt.. två smörgåsar, en skål yoghurt och en frukt + ett glad juice....
Men jag kollade iaf blodsockret och det va nere på 2,7mmol!!! Har aldrig haft så lågt.. inte konstigt att jag mådde så... men jag fick upp det igen efter att ha ätit risgröt med massa sirap ;) Och som följd fick jag massa värkar som gjorde ap-ont... men dem gick ju bort efter nån timme....

Nu ska jag nog mest slappa resten av dagen.. kanske dammsuga.. behövs ju, men får se vad jag orkar....
Ha en bra dag! Kram


Kommentarer
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Håller tummarna för att du slipper träffa din bm på torsdag :)

Ta hand om dej nu vännen!



Kramar

2010-11-16 @ 13:38:48
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åhh men snart gumman!! Tänk att för varje sekund som går kommer ni närmre stunden när ni får gosa med er lill* älskling!!! Snart är all väntan över!!



Pusssss

2010-11-16 @ 21:24:03
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Pauline

Usch väntan blir bara drygare för varje dag som går! :( Jag hoppas att ni slipper vänta så länge till, behöver ju inte komma upp i tvåsiffrigt igen iaf ;) Drygt med att behöva avvakta hit o dit oxå.. Men iaf skönt att allt ser bra ut så man vet det :) Puss

2010-11-18 @ 22:01:54

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback