Dopet! :)

Då var det äntligen dags för dopet! Det blev sååå lyckat. Det var bara en sak som fattades och det var min far.. Alexanders morfar som ligger på sjukhus, på intensiven :( Var tomt utan honom och hans sambo. Men vi håller tummarna att han blir frisk igen. Och vi ska hälsa på honom antagligen imorgon... Så får jag iaf visa honom lite bilder från dopet om han vill/orkar se det. Lilla pappa ♥

Men bortsett från det tråkiga, så hade vi en underbar dag med resten av våra nära och kära. Blev extra glad att få träffa min moster Pian som jag inte träffat nu på några år. Så det var ett kärt återsseende.

Det gick snabbt i kyrkan. Prästen pratade lite, och döpte vår son, vi fick vacker sång från Michaela, och jag hade valt låtarna "Kärleksvisan", och "Livet i min famn", jättefina låtar med texter som förklarar våra känslor för vår underbara efterlängtade son. Alexanders moster Annika var fadder, samt hennes sambo/fästman Magnus. Annika höll plutten under hela dopet. Magnus hällde i dopvattnet, Dennis sa Alexanders fullständiga namn och jag tände dopljuset.

Här kommer lite bilder från den underbara dagen!

Dukade gjorde vi kvällen innan =)


Lite dekorationer jag hade på bordet. Hade ju även vikt massor servettblommor som också var med i dukningen.


Alexander var såå duktig i kyrkan! :)


Inte ett ljud sa han när han fick vattnet på huvudet. Lille killen..


När prästen lyfte upp honom så fick han först syn en av de fina ljuskronorna i Kyrkan ;) Men sen tittade han på prästen..

Denna söta tjej sjöng så otroligt vackert på dopet. Två låtar.. "Kärleksvisan" och "Livet i min famn".
Lite fotografering =)

Nu var det klart i kyrkan!

Lilla familjen <3

Efter kyrkan bjöd vi på massa gottigt i Olofsgården. Först på lite mat och det var plankor med kyckling, fläskfilé, rostbiff. Olika frukter som melon, kiwii, mango, passionsfrukt, druvor och ananas. Till det serverades även potatissallad, vitlöksdressing med creme fraiche, nybakta frallor.. samt ost & kex. Jag hade gjort köttet själv. Annika hjälpte mig att lägga upp det kvällen innan. Och Alexanders farmor bakade frallorna.

Jag och min bebis

Mina fina vänner & familj som delade dagen med oss <3

Vänner & familj


Tack för att ni finns! <3

Vi bjöd så klart även på fika. Blev tårtor som en på syster Annikas jobb gjort åt oss :) Och så hade jag bakat kladdkaksmuffins med fyllning som jag även dekorerade med grädde, hallon och blåa björnar =)
Massor med fina dopgåvor till vår älskade son.
Tack alla för de fina presenterna som Alexander fick!
Vi tre.. Jag älskar er.. mina fina killar!

Kolla in vår fina son. Var han inte snygg i sina finkläder!?!?! ;) Skjorta, en svart fluga med vita prickar, en väst, finbyxor och lackskor ;) Kläderna sydde farmor Kristina upp.. för de var på tok för långa och för breda :P Men finns ju inte såna fina i stl 56.. 62 va minst 5 cm för långa i ben och så.. hihi lillplutten..

♥Tack alla ni som ville dela denna speciella dag tillsammans med vår lilla familj! Tack!♥


Kommentarer
Postat av: Pauline

Ja det var en helt underbar dag! O han var ju hur duktig som helst! :)

Så himla god mat o fika som ni bjöd på :)

Hihi ja han e ju hur söt som helst i sina finkläder!! :)

Så fina bilder med! Bra att ni tog kort med dopklänningen på honom oxå ;)

Tack ännu en gång för att vi fick vara med om denna speciella dagen i Alexanders liv!

O ett stort tack till dig oxå min älskade vän för att du finns <3

Puss

2011-02-07 @ 22:40:54
Postat av: Jenny

Tack för att vi fick komma! Jätteroligt =) Allt blev ju verkligen superlyckat =)=)

pussa

2011-02-10 @ 13:04:28
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback