Första vaccinationen! 3 månaders kontroll

Hejsan!
Nu är vi hemkomna från bvc.. Först kollade vi vikt, längd och huvudomfång. Han hade vuxit 1/2 cm sen sist. Vikten hade han ökat 625g. Han följer sin kurva bra. Sen var det i alla fall dags för vaccination! Fy jag kände mig så jäkla falsk och elak mot honom. Jag stod där och pratade och gullade med honom och så fick han första sprutan.. Och guud vad han började gråta :( Lille gossen min.. Mina ögon dem tårades dem me. Usch! Nästa gång vill jag ha någon med mig tror jag. Lille plutten. Sen fick han den andra sprutan me, men då grät han så himla mycket redan.
Efterråt tog jag upp honom och kramade om honom och han fick nappen så slutade han gråta efter en stund iaf. Nu har han fått lite alvedon (förebyggande syfte) och han ligger och sover. Jag ska ta och greja lite i nya tv-rummet nu.



KRAM


Kommentarer
Postat av: Pauline

Usch jag vet, visst e det hemskt att de skrattar o e glada o sen bara illskriker :( Tur det inte e så ofta man behöver sticka dem!

Hoppas han inte känt av den nåt nu iaf!

Oj vad han gått upp, känns rätt härligt va ;)

Snart e han ju ifatt Molly, hon väger typ 800 g mer bara :P

Puss

2011-02-22 @ 21:53:30
Postat av: Jenny

Usch nä de e inte roligt... Men det är ju det bästa för de :) Hanblev itne sjuk efteråt sen va? Skönt de isf!! =)



Puss

2011-02-26 @ 00:27:55
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback