Irritationsobjekt

Konstigt att jag orkade stiga upp efter jag ammat vid 9-tiden i morse.. ögonen va trötta och rann.. men nu känner jag mig ganska pigg! :)

I natt vid 2-tiden hade jag ett treevligt besök i sovrummet som väckte mig..
En fluga!
Helt knäpp va den.. slö som bara den när den flög och jag vaknade av att den typ attackerade mig och den flög några ggr mot mitt ansikte/hår.

Jag hatar verkligen flugor och alla äckliga kryp, och jag kan verkligen inte somna om i vetskap om att nåt finns i rummet. Och denna knäppfluga störde mig ju verkligen!

Så det va ju bara att ta tag i en tidning och rulla ihop till ett bra vapen :P och sen försöka ta den jäklen... utan att väcka mina pojkar som sov så gott!

Jag träffade den ganska snabbt iaf... trodde jag ja... efter ha lyst med en ficklampa på golven och undrandes vart den tog vägen så försökte jag tänka om och säga jaja.. den ligger väl död nån stans.. som sagt hatar jag ovetskapen om den verkligen va död eller inte.

Men jag la mig ner till sängs igen.. låg o vände och vred lite och hade svårt att somna om p.g.a. detta...
Och efter en stund när jag legat och kikat i rummet (kan tala om att vi har en liten lampa tänd i sovrummet för Alexanders skull).. så såg jag den jäklen! Han va inte död.. han satt där på tapeten uppe vid taket nästan...

Så det va bara till att upp igen.. rulla ihop tidningen och börja om..
Smyga fram (och inte försöka väcka mina killar)... och Smack!! Jag fick den.. gojs på tapeten :S och flugan va tillplattad död på tidningen!

Och klockan va sen närmare 03.. och Alexander vaknade till och ville ha mat...

Sen kunde jag somna om gott! ;)

Pöss


Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh fy det e såååå drygt att bli störd i sin skönhetssömn! Särskilt av en äckelfluga som e på en! :/

Puss

2011-05-13 @ 20:39:14
Postat av: Jenny

Usch ja... så otäckt me alla flugor å andra otäcka kryp!!! Nackdelen me sommaren.... massa mygg redan me!

Puss

2011-05-15 @ 00:27:46
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/

Kommentera gärna! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback